Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Salade van broccoli en heksenkaas.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Salade van Broccoli en HEKSENKAAS.

Ingrediënten:

1 stronkje broccoli à 450 gram;
1 bakje HEKSENKAAS Origineel of zelf maken;
100 gram cherrytomaatjes;
50 gram gefrituurde uitjes;
50 gram geroosterde amandelen;
peper en zout.

Bereiding:

Snijd de broccoli in mooie gelijkmatige roosjes. Kook de broccoliroosjes beetgaar. Giet het kookvocht af en spoel de roosjes af met koud water. Doe ze in een saladekom.
Snijd de tomaatjes in vieren en voeg deze bij de broccoliroosjes. Voeg de gefrituurde uitjes, geroosterde amandelen en de HEKSENKAAS toe. Meng dit door elkaar en breng op smaak met zout en peper.

Smullen maar.

Bron: http://www.heksnkaas.nl/

P.S. Recept heksenkaas.

Ingrediënten voor 250 gr Heksenkaas:

150 gr kruidenkaas (1 bakje);
60 gr light mayonaise;
30 gr rauwe prei (lichtgroene deel);
10 gr verse peterselie;
1 snufje zout;
1 snufje versgemalen zwarte peper;
enkele druppels citroensap.

Benodigdheden:

Staafmixer
Mes;
Snijplank;
Mengkom.

Bereiding:

Als kruidenkaas gebruikte ik de goedkope Val Blanc van de Aldi. Val Blanc bestaat uit melk (53%), room (45%), zout, boter, tuinkruiden (0,4%), knoflook (0,3%), azijn, witte peper, zuursel. De duurdere Paturain en Boursin zijn ook goed; deze bevatten plantaardig stremsel. Bressot bevat echter gelatine. Peterselie heb ik niet meer in de tuin dus ik kocht zo??n plantje voor een euro bij de Aldi; daar zit zo??n 50 gram peterselie aan.

Pureer de prei en peterselie samen met de mayonaise, zout, peper en citroensap met een staafmixer. Meng vervolgens de kruidenkaas erdoor.

Als je de rauwe prei te scherp vindt smaken, kun je de prei eerst blancheren. Snijd de prei daarvoor in grove stukken en dompel de stukken een minuutje in kokend water. Wil je een nog lichtere variant, dan kun je de mayonaise deels vervangen door yoghurt. Heb je geen peterselie, dan is verse basilicum ook lekker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2014 18:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1