| Auteur |
Bericht |
Meta Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 2-1-2008 Berichten: 1777 Dieet: vegetarisch, minder vet, meer groenten Woonplaats: midden van nederland
|
|
? Plakje rauwe ham (bijvoorbeeld ardennerham) met filet americain. Dat oprollen of tot een klein pakketje vouwen.
? Fruit spiesjes. Stukjes banaan, appel, kiwi, ananas en mandarijn aan een stokje.
? Met de kaasschaaf een komkommer schaven op de lengte. Plakje rauwe ham en dan leuk oprollen.
? Haring salade met kwark. (1/2 ui 75 gr gare bietjes 1/2 appel 2 haringen 50 gr wortelen 200 gr. kwark (mager) 1 eetlepel koffiemelk zout,peper,citroensap,1 eetl. Suiker.Kook de worteltjes gaar met zout en suiker. laat afkoelen en snijd ze in blokjes. snij de ui en de bietjes klein. en rasp de appel grof (besprenkel met citroensap) snijd de haring in kleine blokjes. roer de kwark glad met de koffiemelk. schep alles hier doorheen en maak op smaak met zout en peper.)
? Kleine bloemkoolroosjes met een dipsausje, gemaakt met zo'n zakje van Duyvis en halvanaise, is heel er lekker vooral die met kerrysmaak.
? Een blokje magere kaas aan een prikker met een stukje ananas, uitje, augurk of partje mandarijn.
? asperges in een plakje achterham
? Energiearme dipsausjes: Knoflookdip: Meng 1 eetlepel slasaus, 5 eetlepels magere yoghurt, 1 uitgeperst teentje knoflook, zout, peper,verse peterselie.Kruidendip: Roer 2 volle eetlepels kwark glad met 1 eetlepel friteslijn, 1 eetlepel fijngehakte tuinkruiden, zout en peper. Cocktaildip: Roer 2 volle eetlepels kwark glad met 1 eetlepel frites-lijn, 1 eetlepel tomatenketchup, 1 eetlepel sherry en 1 eetlepel paprikablokjes.
? Een slanke versie van creme fraiche: doe wat huttenkase en een schaal en 1 of 2 eetlepels water, wat zout en peper en roer dit tot een stevig geheel. Wat lente uitjes er doorheen en klein gesnipperde paprika ( verschillende kleuren ) en serveer dit op een volkoren toastje of doe dit als vulling in kerstomaatjes.
? Gevulde kerstomaat met huttenkase en bieslook.
? prikkertje met een bolletje mozarella, tomaatje en een blaadje basilicum.
? stukje meloen met rauwe ham.
? Blauwe kaasdip: Prak een puntje Danablu fijn met een vork en vermeng met een 1/2 bak magere kwark (de biogardekwark van AH bevalt me goed, mager en toch romig), schepje mosterd en mierikswortel (uit een potje) erbij. Allerlei groene kruiden kunnen erin, ik had bosui, bieslook en peterselie. Op smaak afmaken met wat limoensap, versgemalen peper en zout.Deze dip kun je het best echt prakken met een vork, zodat het niet al te fijn wordt. Wanneer je het in de keukenmachine maakt, krijg je een egale grijze (!) massa die er niet zo smakelijk uitziet.
? Knoflook-kruidendip: De andere helft van de kwark mengen met mosterd en mierikswortel en groene kruiden. Paar knoflooktenen (ik heb het liefst de verse) erbij persen en op smaak maken met wat worcestersaus en limoensap.
? Een eitje in vieren, omwikkelen met rookvlees
? komkommer in plakjes met selderijsalade erop.
? om en om roggebrood besmeren met 20+ smeerkaas, bieslook ertussen ,en in 8 vierkantjes snijden.
Cherrytomaatjes uithollen en vullen met tonijn fijngemaakt met slankmayonaise gemengd.
? Pittige Kip:Besmeer gekookte of gegrilde kipfilet met een beetje mangochutney.
? Een dadel gevuld met een beetje philadelphia light.
? Zelfgemaakte humus, geserveerd met komkommer, wortel,paprika-sticks.
? gekookt eitje gevuld met rookvleesmousse: eitje koken, pellen en halveren, dooier eruit wippen(de helft van de dooiers gebruiken) per 10 halve eitjes een onsje rookvlees in de foodprocessor, 2 eetlepels frites-lijn erbij. beetje peper en vullen maar.
? Wat ik altijd erg lekker vind als hapje: een paar tomaten in plakjes snijden, een klein beetje fritesaus erop, en dan wat uisnippers, peper, zout en basilicum!
? Pepertjes uit een pot vullen met paturein-light._________________
Aan het stabiliseren: en het LUKT!!!! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 jan 2008 18:59 |
|
 |
Linda Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 5-9-2007 Berichten: 2254 Dieet: bakker/eet beter leef beter Woonplaats: venlo
|
|
leuke tips dank je
liefs linda_________________
Groetjes Linda |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 12 jan 2008 18:40 |
|
 |
Hetlukt Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 29-12-2007 Berichten: 1627 Dieet: Weight Watchers Woonplaats: In de voet van Noord-Holland
|
|
Wat een lijst Masha! Veel lekkere dingen.
Wanneer mag ik bij je komen borrelen [img]http://image.kaartenhuis.nl/kaarten/gsm_image/thumbnail/smiley_3.gif[/img]?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 12 jan 2008 20:58 |
|
 |
Meta Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 2-1-2008 Berichten: 1777 Dieet: vegetarisch, minder vet, meer groenten Woonplaats: midden van nederland
|
|
Nou Hetlukt, je mag komen borrelen hoor, gezellie!
Gisteren heb ik een megaschaal rauwkost gegeten met dipsaus van Duijvis naast mijn wijntjes. was lekker om toch wat te knabbelen vond ik. Dat mis ik soms wel op de zaterdagavond....
Liefs Masha_________________
Aan het stabiliseren: en het LUKT!!!! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 13 jan 2008 10:00 |
|
 |
EsthOr Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 12-1-2008 Berichten: 101 Dieet: 3 keer per dag eten. Woonplaats: Flevoland
|
|
Wauw! Wat veel en lekker allemaal zeg, echt toppie!_________________
Herinner gister,
Droom van morgen,
Leef vandaag! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 16 jan 2008 16:53 |
|
 |
Smefra Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-1-2008 Berichten: 1057 Dieet: gescheiden voeding Woonplaats: B2520
|
|
hoi Masha,
veel lekkere dingen zal er veel van proberen
Opa Frank_________________
ik hou veel van mijn kleindochters |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: wo 16 jan 2008 23:46 |
|
 |
lunafloor Weegclubfan voor het leven

|
|
Dat is zeker lekker. Weet je wat ook leuk staat? Groene druiven voor de helft gedoopt in chocolade en even door de kokos rollen.Zijn dan net eikeltjes.
Groetjes Lunafloor._________________
Met kleine stapjes naar grote doelen. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 13 feb 2008 10:59 |
|
 |
Mirre Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 5-2-2008 Berichten: 6645 Dieet: gezond eten Woonplaats: De Ronde Venen
|
|
Leuk deze lijnvriendelijke borrelhapjes.
Zaterdag over een week vieren Hans (mijn man) en ik samen onze verjaardag voor vrienden.
Ik ga hier zeker een paar hapjes uit proberen.
bijv. de ham met filet americain, de kerstomaatjes met hüttenkäse
zijn weer eens iets anders.
Bedankt voor de tips.  _________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 13:46 |
|
 |
xmargrietx Gast
|
|
| ziet er goed uit.. handig om te gebruiken! |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: zo 06 apr 2008 20:01 |
|
 |
demover Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 16-9-2008 Berichten: 2 Dieet: geen Woonplaats: biddinghuizen
|
|
mooi lijsjte voor een feestje idd hier zullen de mensen wel van smullen terwijl het ondertussen lekker is voor jou dieet_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 16 sep 2008 18:01 |
|
 |
|