| Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Brood uit de broodbakmachine
Voor echt brood gebruik je ook gist, en om gist zijn werk goed te laten doen moet je een klein beetje suiker gebruiken. Daar moet je niet van schrikken, de gistcellen namelijk eten de suiker op en maken er koolzuurgas van, dat zie je aan de belletjes die in het deeg ontstaan. Daardoor gaat het deeg rijzen. In het kant en klare product vind je van die suiker niets meer terug.
Je kan sojameel en proteine poeder gebruiken in een verhouding van 1:2
Dus 100 gr sojameel en 200 gr proteinepoeder, doe er dan 25 gr zemelen door voor het volkoren effect. Ik denk dat je dan al een heel eind op weg bent om een lekker brood te bakken
Laten we uitgaan van
100 gr sojameel
200 gr proteine poeder
25 gr zemelen
5 gram suiker,
10 gr gedroogde gist,
1 ei,
5 gr zout,
15 gr boter of olijfolie en
ongeveer 300 cc water en
25 cc slagroom.
Doe eerst het zout en daarna het water en de slagroom in de broodbakmachine, daar bovenop het gemengde meel, dan de andere ingredienten. Zet de broodbakmachine op een stand voor het bakken van een brood van 1 kg. En laat de machine het werk doen.
Als je dan alles in de broodbakmachine hebt gedaan moet je even goed opletten of het deeg niet te droog of te nat is, anders of water of proteinepoeder toevoegen.
Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd maar zoals het er staat zou het een goed eetbaar brood moeten opleveren. Omdat ik nu met het vetdieet bezig ben kan ik het recept ook niet zelf uitproberen (mag nog niet eens proeven) Maar als ik dit achter de rug heb wil ik het wel uittesten.
Laatst aangepast door Jose op ma 08 mrt 2004 14:24, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 04 mrt 2004 18:25 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Amandelen kan je in een keuken machine of blender, heel fijn malen Bij de boerenbond verkopen ze ook gemalen amandelen dan hoef je zelf niet te malen.
Laatst aangepast door Jose op ma 08 mrt 2004 14:25, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 08 mrt 2004 13:11 |
|
 |
klavertje4 Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
ga dat amandelmeel morgen meteen kopen
Moet toch in Beek zijn en daar ligt nu een grote nieuwe Aveve boerenbond naast makado. Heb daar nog naar meelvervangers gezocht zaterdag maar niet zo snel kunnen vinden.. Nu weet ik tenminste wat ik moet zoeken_________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
 |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 08 mrt 2004 14:21 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

|
|
Miranda,
Ik weet niet of ze daar ook hennepmeel verkopen, dat is ook naar het schijnt een heel goed alternatief voor meel. Misschien kan je het navragen? |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 08 mrt 2004 14:23 |
|
 |
Leeuwtje Vaste Weegclubfan

|
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: wo 24 mrt 2004 22:30 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

|
|
Je kan ook het proteine poeder van Lucovitaal gebruiken, dat kost ongeveer 12 euro voor 1 kilo.
Het hoeft dus niet perse met Protifar gebakken te worden. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 25 mrt 2004 0:58 |
|
 |

|
|
Gelukkig. Is dit ook bij Kruidvat te koop  _________________ Leeuwtje
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 25 mrt 2004 10:36 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

|
|
| Ik weet niet zeker of ze Lucovitaal proteine poeder bij het kruidvat verkopen. Ik koop het altijd in de reformzaak. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 4:33 |
|
 |

|
|
Bedankt Jose!!!
 _________________ Leeuwtje
| Naar boven |
 |
Geplaatst: vr 26 mrt 2004 19:19 |
|
 |
Sylvia2 Vaste Weegclubfan

|
|
Heeft iemand al eens een goed brood gekregen van dit recept met de broodbakmachine? Ik heb het nu 2 x gebakken en 2 x weg kunnen gooien. Beetje dure hobby. Dus ik doe iets niet goed of misschien is het recept toch nog niet helemaal wat het moet zijn.
Ik wacht rustig af.
groetjes sylvia |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 10 mei 2004 12:02 |
|
 |
|