Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Dr Frank: kip kaneel witte-kool slimpie (fase 1)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ks88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 22-6-2012
Berichten: 123
Dieet: minder koolhydraten, meer sport
Woonplaats: Middelburg


  Reageer met quote
kaneel kip met witte kool en slimpie sinassiroop

Ik dacht net even wat 'in elkaar geimproviseerd' te hebben, maar het was eigenlijk zo lekker dus ik dacht dat moet ik even delen Verrast Het klinkt een beetje raar, koken met limonadesiroop, maar gezien sinaasappel, kaneel en kip een goede combinatie is dacht ik waarom niet...

Ik heb geen idee van de hoeveelheden want ik kook eigenlijk altijd 'op smaak' en ik proef heel veel tussendoor (een indo trekje geloof ik)

Je hebt nodig:

Witte kool, kipfilet, kaneel, cayennepeper en zout en suikervrije limonadesiroop met sinaasappelsmaak

De bereiding
- witte kool in reepjes snijden
- kip in blokjes snijden en wokken in wat olijfolie
- op smaak maken met flink wat kaneel, cayennepeper en zout en vervolgens ook de witte kool meebakken (hoe lang je de kool mee wilt bakken hangt af van hoeveel 'bite' je erin wilt)
- meteen zodra je het vuur uitzet ongeveer 2 theelepels (per portie) suikervrije limonadesiroop met sinaasappelsmaak toevoegen (van slimpie of de action) en alles goed doorroeren
- Even proeven en eventueel achteraf nog kaneel, cayennepeper of een klein beetje siroop toevoegen.

Je zou het eventueel kunnen eten met konjac noodles/rijst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 nov 2013 14:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1