Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

V.G. - Doperwtjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Veel EGA-ers zullen dit herkennen: toen ik het lijstje verplichte groente voor het eerst zag zat er niets tussen dat me aantrekkelijk leek, behalve ui en doperwtjes..

Maar doperwtjes als snack? Leek me helemaal niets.. Verrassend wat je met doperwtjes kan doen en hoe lekker deze groente blijkt te zijn.

Ook makkelijk op vakantie, in eenpersoonsblikjes zit precies 125 gr doperwtjes. Ideaal om op deze manier toch op een eenvoudige manier aan de zoete groente te komen..

Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 20 nov 2013 14:32, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2012 0:20    

Reageer met quote
Bouillon met doperwtjes (snack/lunch)
Bouillon naar keuze met 50 gr ui en 75 gr doperwtjes.

Crudite van doperwtjes (snack )(dip voor rauwkost, Jamie Oliver, EGA gemaakt)
20 cc yoghurt, 1 el olijfolie (extra vierge), 1 takje verse munt, alleen de blaadjes, 125 gr doperwtjes, Parmezaanse kaaskruiden, kruidenzout en peper, sap van ½ citroen
Mix de yoghurt, olie en de munt een half minuutje in de keukenmachine. Doe de erwten en de kaaskruiden erbij en zet hem nog even aan, de erwten gaan dan stuk en kleuren de yoghurt groen. Doe het mengsel in een kom, en breng het op smaak met wat zout, peper en een kneepje citroensap. Als je de erwtjes met citroensap bij de yoghurt doet, begint het zaakje vaak te schiften, maar dat is prima. Het hangt ervan af wat voor yoghurt je gebruikt en hoe zuur de citroen is. Giet het afgescheiden water gewoon af. Meestal schift het echter niet en is het meer een soort puree, maar het is allebei oké.
Lekker om rauwkost in te dippen.

Warme doperwtjes met kruidendip (snack)
125 gr doperwtjes warm maken in de magnetron. Kerrie en kruiden met 25 gr mayonaise mengen en de doperwtjes erdoor roeren.

Ei met doperwtjes (lunch)
125 gr doperwten, ananas, 2 eitjes, 25 gr mayonaise en kruidenzout,
alles mengen en heerlijk voor op je boterham.

Laatst aangepast door Mamdarijn op za 07 apr 2018 23:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 17:50    

Reageer met quote
Gerookte Kip met doperwtjes (later nog 60 gr doperwtjes eten) (lunch)
Door elkaar roeren: 50 gr gerookte kip in blokjes, 75 gr ananas op eigen sap, stukje bleekselderij in blokjes, zure augurk in stukjes, fijngesneden rode paprika, 15 gr gesnipperde bosui, 50 gr doperwtjes, 15 gr mayonaise, 15 gr biogarde, tl dijonmosterd, kruidenzout, verse peper, kerrie, bieslook.
1 bruin pistoletje, ijsbergsla en hierop de salade.

Gerookte Kip met ei en doperwtjes (nog 50 gr zoete groente) (lunch)
25 gr gerookte kip, 1 ei, 75 gr doperwtjes, ½ mandarijntje, sla, 25 gr mayonaise en ½ mosterd, beetje zout, Italiaanse kruiden.
Lekker op 2 boterhammen.

Kaassalade met doperwtjes (lunch)
30 gr kaas in kleine stukjes snijden, 50 gr doperwtjes, 25 gr gesnipperd uitje, 10 gr mayonaise,
10 gr yoghurt, 1 tl grove mosterd, 1 tl verse bieslook. Roer alles door elkaar.

Roerei met doperwtjes (lunch)
2 eieren loskloppen met kruiden, zout en peper, 125 gr doperwten en wat champignons erdoor. Mengsel roerbakken. Op twee geroosterde boterhammen scheppen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 17:51    

Reageer met quote
Zomerstamppotje (maaltijd)
100 gr kruimige aardappelen, knolselderij, kerrie, 50 ml halfvolle melk, 125 gr tuinerwten, ijsbergsla in reepjes, munt, 100 gr gerookte kip.
Kook de knolselderij met de aardappelen in 20 min. gaar. Verwarm de melk. Giet de aardappelen af en stamp ze met de melk en kerrie tot een smeuïge puree. Kook ondertussen de tuinerwten in 3 min. beetgaar. Schep ze met de slareepjes en de kip door de puree. Snijd de munt in reepjes en voeg toe. Breng op smaak met peper en zout.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 17:51    
Vrouw Weeggegevens   marjond

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Puree van erwten met koriander (bijgerecht)

Ingrediënten
Erwtjes (diepvries) (500 Gram)
Bakboter (1 eetlepel)
Ui (1 stuk)
Melk (125 ml)
Zeezout (naar smaak)
Peper (naar smaak)
Koriander (1 bosje)

Snipper de ui en fruit in wat boter, doe de melk en de erwtjes erbij, laat opkoken en verder garen.
Kort voor het einde van de gaartijd (hangt van de kwaliteit erwtjes af) de grof gesneden koriander eraan toevoegen.
Met de hulp van een roerzeef een puree maken.
Afmaken met peper en zout.

Dien de puree op met gebakken kippenfilets, und in boter gestoofde worteltjes.
Je kan ook het erwten, melk mengsel samen met aardappelen tot een smeuige puree.

Remember hapiness is a way of travel... not a destination.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 12:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1