Wat mag ik hier?
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
*Als je inlogd mag je meer.
| Auteur |
Bericht |
Emilie Weegclubfan voor het leven

|
|
Crackers met sesam. Dr, Frank Low Carb
Nodig:
4 eetlepels met een kop op haverzemelen
4 eetlepels met een kop op amandelmeel
1 eetlepel sesamzaadjes
snufje zout
1 eetlepel olie
4 eetlepels water
Kneed alles door elkaar.
verdeel de massa in 2 porties. Rol met een deegroller( of als je die niet hebt met een fles of glazenpot)tussen 2 stukken bakpapier de massa uit tot een mooie overal even dikke lap.
Maak de lap zo groot, dat hij nog wél in je magnetron past!!! ;-)
trek er met een mesje lijnen in, zodat er rechthoekige cracker modellen ontstaan.
Alle "frutsels"die buiten de rechthoeken vallen, haal je weg, en gebruik je voor je tweede baksel.
Bij mij waren het ongeveer 6 rechthoeken ( crackers dus)
Haal de bovenste laag bakpapier van de crackers af,laat de crackers op de onderste laag bakpapier liggen, en leg ze in de magnetron.
Op de hoogste stand van de magnetron zetten, en dan ongeveer 2.5 minuut.
Blijf er even bij of het goed gaat, want iedere magnetron is weer net even anders met de warmte!!!
Voorzichtig met het er uit halen, want het is heet, en de crackers zijn nog niet hard!!!
Laten drogen, afkoelen, en in een goed sluitend bakje bewaren.
Genoeg voor ongeveer 12 crackers.
Je zou er ook kleine rondjes van kunnen steken, met een vormpje.
En die als toastje kunnen gebruiken, op bv verjaardagen.
Ik vind deze crackers super lekker!!!
Vooral de sesam zaadjes, die doen het hem ;-)
Groetjes, Emilie
Bron: Emilie_________________
Laatst aangepast door Emilie op ma 11 mrt 2013 20:33, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 07 mrt 2013 21:18 |
|
 |
Mapet Mega Weegclubfan

|
|
Hallo Emilie,
als je de cracker belegd met kaas oid voor hoeveel maaltijden is deze hoeveelheid dan?
Ik ben langzaam aan het rond kijken hoe ik weer "normaal" kan gaan eten. Ik wil niet meer in de zelfde valkuil vallen als de vorige keer. Goed voorbereiden hoe verder is voor mij heel belangrijk. Uiteindelijk moeten we daar toch ooit weer allemaal naartoe. Ik neem aan dat de khd toch redelijk laag moet blijven, en de eiwithoeveelheid moet wel naar beneden.
Het lijkt me dat deze crackers niet zo hoog zitten in het eiwit? Of zit ik er weer naast._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 08 mrt 2013 11:57 |
|
 |
Emilie Weegclubfan voor het leven

|
|
| Mapet schreef: | Hallo Emilie,
als je de cracker belegd met kaas oid voor hoeveel maaltijden is deze hoeveelheid dan?
Ik ben langzaam aan het rond kijken hoe ik weer "normaal" kan gaan eten. Ik wil niet meer in de zelfde valkuil vallen als de vorige keer. Goed voorbereiden hoe verder is voor mij heel belangrijk. Uiteindelijk moeten we daar toch ooit weer allemaal naartoe. Ik neem aan dat de khd toch redelijk laag moet blijven, en de eiwithoeveelheid moet wel naar beneden.
Het lijkt me dat deze crackers niet zo hoog zitten in het eiwit? Of zit ik er weer naast. |
Jemig Mapet ihihihi
Daar vraag je me wat zeg
Ik neem er een stuk of 3, en dan heb ik dus een ontbijtje , of een lunch
ja het is maar nét waar je de KHD aan wilt besteden die dag
Ik doe er bv 30+ kaas op, of kalkoenfilet, of smeerkaar 20+, tja van alles en nog wat, waar weinig KHD in zitten dus
Maar nét wat jij lekker vind hoor
ja en de eiwitten moeten als je op kje streefgewicht bent, omlaag...
De koolhydraten omhoog!
En kies bewust voor de volkoren versie van de dingen!!!
Vezels zijn goed voor je lijf
Je zou de koolhydraten langzaam kunnen verhogen, tot je merkt dat je er van bij gaat komen!!!
Hou er wél rekening mee, dat je zowiezo 2 kilo gaat bijkomen van vocht, door de koolhydraten die je meer gaat gebruiken ij je voeding hoor!!!!
Niet schrikken dan
Lieve groetjes, Emilie_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 08 mrt 2013 15:56 |
|
 |
|
 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|