Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Pompoen Bonen Chili

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Winifred
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Pompoen bonen chili

2 Uien fruiten (grof) gesneden, daar bij een winterwortel in stukjes en 2 fijn gesneden knoflooktenen.
Dan wat chilipoeder naar smaak erbij (ik heb eigen gemalen rode-peperpoeder), het moet een beetje pit hebben anders is het geen chili!. Even laten smoren.
Ondertussen halve pompoen in stukjes snijden en erbij.
Blik tomatenstukjes en eetlepel tomatenpuree erbij.
Naar smaak zout en peper toevoegen en eventueel wat bouillonpoeder. Had er ook nog wat komijn en oregano bijgedaan en 2 laurierblaadjes.
Even laten smoren. Mocht het nodig zijn water of bouillon toevoegen.
Dan na ongeveer 10 minuten de bonen erbij. Ik had in vriezer oogjesbonen en zwarte bonen. Maar blik kan evenzogoed, ik denk 2 blikken van ongeveer 400 gram. Chilibonen, bruine bonen, Kidney, linzen kan denk ook wel.
Nog lekker even laten pruttelen dan wordt het smaakvoller. Had het denk zo een 20 minuten gedaan. Toen laten afkoelen en s' avonds weer opgewarmd. De smaken waren heerlijk doorgetrokken.
Dat laatste hoeft natuurlijk niet maar het is dus prima van te voren te maken.

Bij het serveren maakt een scheutje pompoenpittenolie (Kurbiskernöl) het echt af met een klodder zure room. Maar ja dat moet je maar net in huis hebben.

Eet smakelijk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 7:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1