Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Havermout appel-rozijnen cake!

Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   honeybird
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 107
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik heb gisteren een lekkere cake gemaakt met vrijwel alleen maar natuurlijke gezonde producten, wilde het graag met jullie delen!

Ik moet zeggen dat ik nooit zo precies kook met hoeveelheden e.d. Een beetje van dit een snufje zo en dan komt het meestal wel goed, in dit geval ook gelukkig Erg blij

Ingredienten: havermout (naar eigen inzicht), 100ml halfvolle melk, 100ml water, 2 eieren, honing, stevia, kaneel, rozijnen , appels, en een beetje zelfrijzend bakmeel. Daaroverheen amandelschaafsel en wat noten muesli.

Mix alle ingredienten door elkaar , je kunt eventueel ook cranberries of andere noten/vruchten gebruiken als extra vulling. Vul een cake vorm met het mengsel en strooi het amandelschaafsel (naar wens) over de cake.

Ik heb de cake afgebakken in een voorverwarmde oven van 180 graden (hete lucht oven) in 40 minuten.

Vervolgens kan je eventueel nog wat kaneel/honing over de cake strooien.

Ik vondt het echt een succes en ga het zeker nog eens proberen met misschien een andere vulling. Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2013 10:11    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-3-2009
Berichten: 5955
Dieet: Gastric Bypass - gezond eten
Woonplaats: NB


  Reageer met quote
Hoi Honeybird,
Klinkt lekker smullen

Zou je wellicht op kunnen zoeken hoeveel cal. het ongeveer is en het dan bij de recepten kunnen plaatsen?

Het staat nu op de plek voor vragen over sport/voeding en afvallen en daar hoort een recept niet thuis.
We lopen anders de kans dat dit onderdeel van het forum een kookboek wordt Erg blij

Groetjes en nog een fijne zondag!
Ron

_________________

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jan 2013 11:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1