Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

V.G. - Spruitjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Hier kun je alle recepten met deze groente plaatsen...

Laatst aangepast door Mamdarijn op wo 20 nov 2013 14:32, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2012 0:14    

Reageer met quote
Marokkaanse spruiten met kaneel, abrikozen en sinaasappelsap (maaltijd)
125 gr spruiten, knoflook, 3 gedroogde abrikozen, 1 tl kaneelpoeder, zout, versgemalen peper,
150 ml ongezoet sinaasappelsap
Maak de spruiten schoon. Snijd de knoflook in dunne plakjes. Halveer de abrikozen.
Fruit op laag vuur in een pan met een dikke bodem de knoflook tot de plakjes lichtbruin kleuren. Voeg het kaneelpoeder toe.
Voeg de spruiten, abrikozen en sinaasappelsap toe en breng alles op smaak met peper en zout. Dek de pan af en laat de spruiten in ca. 15 min. gaar stoven. Schep ze regelmatig om.

Spruitjes in honing-mosterd saus (van Mart Anne)
Kook 125 gr schoongemaakte spruitjes beetgaar. Smelt 10 gr boter en voeg 1 tl grove mosterd en 1/2 tl honing toe. Schep de spruitjes er door heen en verwarm kort.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 18:38    

Reageer met quote
Recept is van Paesma (en haar oma), beetje aangepast aan EGA (zij braad aan met olijfolie, EGA braad op panfitvel:

Runderlapjes braden en tot suddervlees maken
Sucadelapjes, laurierblaadjes, kruidnagels.
Braad de runderlapjes aan beide kanten op redelijk hoog vuur bruin aan. In de tussentijd kook ik wat water. Ik kantel het vlees gedurende 10 minuten steeds om. Na de 10 minuten doe ik ruim water bij (het kokende water) zodat het vlees bijna helemaal onder ligt. Ik doe er dan 3 kruidnageltjes en 2 laurierblaadjes bij. Deksel op de pan en afhankelijk van het vlees laat ik dit ca. 2 uur tot 2 1/2 uur door sudderen op laag vuur. Af en toe kijken of het niet droogkookt. Bij mij meestal niet. Verdampt het vocht snel, dan weer koken water toevoegen. Altijd kokend water, anders wordt het vlees niet meer gaar.

Spruitjes met suddervlees
25 gr ui, 100 gr spruitjes en 100 gr draadjesvlees, knoflook, kerrie, tomaat, azijn, kruiden.
Als het vlees gaar is, het vlees uit de pan halen en laten afkoelen en in stukjes snijden. Het vocht van het vlees bewaren in een schaaltje en in dezelfde pan een uitje fruiten met twee teentjes knoflook, vervolgens kerrie naar believen bijdoen en blijven roeren om aanbranden te voorkomen. Ca. 2 minuten. Daarna een gesneden tomaatje toevoegen. een scheutje azijn en wat herbamare kruiden naar believen. Dan het vlees toevoegen en vervolgens het bewaarde vleesvocht en de spruitjes. Dan laten sudderen tot de spruitjes voor jou voldoende gaar zijn. Dan trekt de kerrie in zowel het vlees als de spruitjes. Ik gebruik echte Surinaamse Kerrie. Deze is wel wat sterker van smaak.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 18:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1