Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: aardbeienbavarois

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Aardbeienbavarois

Ik heb hem net gemaakt dus hier het recept uit mijn kookschrift.

Ingrediënten:
400 gr. aardbeien
zoetstof t.w.v. 50 gr. suiker (ik heb 4 volle eetlepels Splenda gebruikt)
4 blaadjes gelatine
3 dl. slagroom
1 eetl. citroensap

250 gr. van de aardbeien pureren in de blender, in een pannetje doen en de suikervervanger toevoegen.
De blaadjes gelatine in ruim, koud water 5 minuten laten weken.
De aardbeienpuree tot kookpunt brengen en van het vuur af direct de uitgeknepen gelatineblaadjes erdoor roeren. Laat het mengsel afkoelen.
De slagroom lobbig kloppen en met het citroensap door de aardbeienpuree roeren.
De overgebleven 150 gr. aardbeien in stukjes snijden en door de bavarois scheppen. Doe de bavarois in, met koud water omgespoelde, vormpjes of ?©?©n grote vorm en laat het 3 uur opstijven in de koelkast.

Afhankelijk of je van erg zoet houdt in een nagerecht, kan je de slagroom ook nog wat zoeten. Ik ben een zoetliefhebber dus daar heb ik nog 2 eetlepels Splenda door gedaan. Het citroensap wordt toegevoegd voor de frisheid en om de aardbeiensmaak naar boven te halen, maar is niet echt noodzakelijk.

Eet smakelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2004 18:27    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 54003
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
mmmmmm Magda dit ga ik zeker maken

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2004 20:52    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Is echt lekker. Ik zou het citroensap er wel doorheen doen, maakt het frisser en je bent toch al uit de inductiefase.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2004 21:35    
Vrouw Weeggegevens   Esma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 16-5-2004
Berichten: 64



  Reageer met quote
Wow wat is dit lekker!!! Het staat nu op te stijven in de koelkast, maar het smaakte al veeeeeelbelovend.
Dit moet ik maar niet te vaak maken.

_________________
Groetjes Esma
Atkins sinds 24 mei 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2004 14:09    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Heb het met rabarber gedaan, ook een topper,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2004 18:55    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik heb nog een portie rabarbermousse in de vriezer en de aarbeien staan klaar om morgen tot mousse te veranderen Lachen Lachen

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2004 21:28    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Wat is die aarbeienbavarois smerig zeg Lachen Lachen , ik moest me echt inhouden om niet meer te nemen, ik neem de rest mee naar Voorthuizen, want ik weet niet of invriezen goed gaat, de rabarmousse was nog goed te eten ingevroren, maar ik zou hem niet meer aan gasten durven te serveren.

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2004 10:23    
Vrouw Weeggegevens   Jose
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1390
Dieet: Cambridge Dieet
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Ik heb hem gisteren ook gemaakt, staat nog en restje in de koelkast. Met zoiets is onze levenswijze dus echt een straf en moet er een slot op de koelkast Lachen Lachen Lachen
Vreselijk mensen, wees gewaarschuwd en begin er niet aan!!!!Lachen Lachen Lachen


Laatst aangepast door Jose op vr 09 jul 2004 14:32, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2004 10:39    
Vrouw Weeggegevens   klavertje4
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 2652
Dieet: Atkins
Woonplaats: Geleen


  Reageer met quote
Wij gaan volgende week op vakantie. Vraag me af hoe ik al mijn spullen in het ijskastje van de caravan krijg Verward Verward Verward Verward We hebben nog een kleine extra maar heb ook een hoop ruimte nodig voor mijn spuiten.
Weet niet of ze roomkaas, mascarpone ed in Tsjechie kennen, zal vast maar wil toch vanalles voor de eerste dagen meenemen

_________________
Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2004 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 54003
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
klavertje4 schreef:
Wij gaan volgende week op vakantie. Vraag me af hoe ik al mijn spullen in het ijskastje van de caravan krijg Verward Verward Verward Verward We hebben nog een kleine extra maar heb ook een hoop ruimte nodig voor mijn spuiten.
Weet niet of ze roomkaas, mascarpone ed in Tsjechie kennen, zal vast maar wil toch vanalles voor de eerste dagen meenemen


De roomkaas wel denk ik ...en anders zijn er kazen genoeg of vette kwark die je kan gebruiken. :wink:

_________________
Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2004 14:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1