| Auteur |
Bericht |
Magda Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Het recept van dit brood komt van de Australische low carb receptensite www.carb-lite.au.com, ik heb het vanmorgen gemaakt in de bbm en het is goed gelukt. Een bruin brood, wel stevig maar prima van structuur en smaak.
Mijn bbm heeft een grote bak, heb jij dat ook verdubbel dan de ingredi?«nten, behalve de gist en maar 1 ei extra.
Aantal sneetjes: 16 3 kh per boterham
Ingredi?«nten:
2 zakjes droge gist
1 theelepeltje gewone suiker (om de gist "wakker te maken")
1 cup lauwwarm water (gebruik een normale koffiekop en meet de inhoud zoals je dit kopje ook zou vullen met koffie)
3 eetlepels olijfolie
2 eieren
1 1/3 cup glutenpoeder (koop ik bij de molenaar of vraag ernaar bij je warme bakker)
1/3 cup haverzemelen
1/3 cup sojameel of Atkins bakmeel
1/4 cup gemalen lijnzaad
1/4 cup tarwezemelen
1 theelepel zout
1 eetlepel zoetstofpoeder
1 1/2 eetlepel bakpoeder
Meng de gist met het theelepeltje suiker en wat lauw water, roer door elkaar en laat 5 minuten staan. Meng ondertussen alle droge ingredi?«nten.
Doe alle ingredi?«nten in de machine zoals je gewend bent. Kies voor het snelle bakprogramma. Na de kneding van 20 minuten de deegvinnen uit de machine halen, modelleer het broodje snel en doe terug in de machine, de rest gaat vanzelf. Mocht je tijdens het kneden denken dat het deeg te droog is voeg dan nog wat lauw water toe.
Oven:
Mix alle ingredi?«nten in een grote kom, dek af met een theedoek en laat het op een warme, tochtvrije plek 45 minuten rijzen. Bak het af in de oven op 190 graden in 25-35 minuten.
Ik hou van zaden in het brood dus ik heb er zonnebloempitten en pompoenzaden doorheen gedaan. Naar eigen smaak kan je toevoegen wat je wil, geraspte kaas, kruiden, gefruite uitjes......
Magda |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 02 jul 2004 20:42 |
|
 |
Esma Vaste Weegclubfan

|
|
| Klinkt goed, deze ga ik zeker testen! _________________ Groetjes Esma
Atkins sinds 24 mei 2004
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 04 jul 2004 18:19 |
|
 |
Janet Vaste Weegclubfan

|
|
| ziet er goed uit , wil ik wel gaan proberen nu nog eens dat sojameel vinden want hier hebben ze echt gewoon niks van al die dingen. _________________ Groetjes Janet
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 04 jul 2004 20:53 |
|
 |
Amber32 Gast
|
|
hallo Gabi
Ik heb jou recept gelezen en wil heel graag jou brood bakken .Een ding begrijp ik niet goed glutenpoeder heb ik nog nooit van gehoort ,hoe kan je dat spul kopen ?Per ons of zo?Hier staat 1 1/2eetlepel bak poeder is dat niet erg veel want er zit ook al 2 zakjes gist in
Amber 32 doei  |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: vr 03 sep 2004 20:59 |
|
 |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
| Amber32 schreef: | hallo Gabi
Ik heb jou recept gelezen en wil heel graag jou brood bakken .Een ding begrijp ik niet goed glutenpoeder heb ik nog nooit van gehoort ,hoe kan je dat spul kopen ?Per ons of zo?Hier staat 1 1/2eetlepel bak poeder is dat niet erg veel want er zit ook al 2 zakjes gist in
Amber 32 doei  |
Glutenpoeder of glutenmeel is te koop bij de Natuurbakker op de Rijksweg in Geleen. Vraag het aan de bakker zelf, het winkelpersoneel weet niet altijd wat je bedoeld met glutenpoeder.
Je kan het gewoon per ons kopen. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: do 09 sep 2004 16:32 |
|
 |
Amber32 Gast
|
|
| Esma schreef: | | Klinkt goed, deze ga ik zeker testen! |
Hallo Magda Jose heeft mij gemaild waar ik het Glute meel kon kopen .Maar ik zit nog met een vraag ?over de gist en de bakpoeder
Ik vind de bakpoeder erg veel ? Of zit ik fout?
Veel groetjes en dank
Amber 32  |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: do 09 sep 2004 20:32 |
|
 |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Hoi Magda,
Alles goed? Ik heb je recept gelezen en heb alle ingredi?«nten behalve glutenpoeder, daar kan ik ook niet aankomen dus ik ga het zonder proberen en heeft zoetstofpoeder een functie of zou het met zoetstofdruppels ook kunnen? gr. Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 12 sep 2004 20:08 |
|
 |

|
|
| haverzemelen is dat hetzelfde als havermout? misschien wel onnozel! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 12 sep 2004 20:13 |
|
 |
Magda Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Hoi allemaal,
Ik heb het brood zo gebakken als in het recept maar er mag wat meer water bij, moet jezelf maar even kijken. Ik denk dat vloeibare zoetstof niet uitmaakt. Haverzemelen zijn echt iets anders dan havermout. Ik heb het op de markt gekocht bij een notenkraam.
Ik heb het restant nu uit de vriezer gehaald en ga de rest opeten. Glutenmeel haal ik bij de molen, maar de warme bakker zal het ook wel hebben als je er naar vraagt.
Groetjes, Magda |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 13 sep 2004 11:07 |
|
 |

|
|
| Naar boven |