Mamdarijn Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 26-6-2011 Berichten: 20796 Dieet: E.G.A met minder koolhydraten
|
|
Deze rodekool schotel staat op het EGA het maandmenu van oktober 2011. Toevallig kwam deze ook voor in het weekmenu van RobsBudgetMenu's, dus ook daar wat ingredienten uitgehaald en in de schotel toegevoegd;
Rodekool schotel
100 gr aardappel, 100 gr knolselderij, 135 gr rundergehakt (rauw), 25 gr ui, zout, peper, cheyenne peper, chili poeder, appel, rode kool (pot zonder appels), theelepel thijm, kruidnagelpoeder.
Aardappel en knolselderij koken en pureren. Gehakt en ui rullen en peper, zout en chilipoeder toevoegen. Rode kool mengen met kruidnagelpoeder en thijm.
Ovenschaal: laagje gehakt, laagje rode kool, laagje aardappelpuree, appel, gehakt, rode kool, aarappelpuree en appel.
Drie kwartier in de oven op 200 graden.
Ik had de schotel al van tevoren klaargemaakt en deed het 's avonds pas in de oven. Misschien kan de schotel korter in de oven als alle ingrediënten al warm zijn. Dat zou je zelf even moeten uittesten.
Ik heb de schotel in een ovenpannetje van keramiek gedaan (liggen oa bij de Xenos voor 5 euro per stuk) Ziet er heel gezellig uit, als een mini-braadpan met een dekseltje._________________ Gezond eten & afvallen.. Ik pak die kans!
|
|