Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Rodekool schotel

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Deze rodekool schotel staat op het EGA het maandmenu van oktober 2011. Toevallig kwam deze ook voor in het weekmenu van RobsBudgetMenu's, dus ook daar wat ingredienten uitgehaald en in de schotel toegevoegd;

Rodekool schotel
100 gr aardappel, 100 gr knolselderij, 135 gr rundergehakt (rauw), 25 gr ui, zout, peper, cheyenne peper, chili poeder, appel, rode kool (pot zonder appels), theelepel thijm, kruidnagelpoeder.

Aardappel en knolselderij koken en pureren. Gehakt en ui rullen en peper, zout en chilipoeder toevoegen. Rode kool mengen met kruidnagelpoeder en thijm.
Ovenschaal: laagje gehakt, laagje rode kool, laagje aardappelpuree, appel, gehakt, rode kool, aarappelpuree en appel.

Drie kwartier in de oven op 200 graden.

Ik had de schotel al van tevoren klaargemaakt en deed het 's avonds pas in de oven. Misschien kan de schotel korter in de oven als alle ingrediënten al warm zijn. Dat zou je zelf even moeten uittesten.

Ik heb de schotel in een ovenpannetje van keramiek gedaan (liggen oa bij de Xenos voor 5 euro per stuk) Ziet er heel gezellig uit, als een mini-braadpan met een dekseltje.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 19:22    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Speciaal voor Ellen haal ik dit receptje weer omhoog.

Ik heb de knolselderij vervangen voor 125 gr ui en deed de helft door de aardappelpuree (kookte ik mee met de aardappel) en de andere helft door het gehaktprutje.
Ook voegde ik een stengel fijngesneden bleekselderij toe de helft deed ik door het gehaktprutje en de andere helft strooide ik tussen de laagjes..
Door de puree deed ik nog een paar rauwe fijngesneden bladen chinese kool, hierdoor paste het gerecht niet in mijn ovenpannetje maar moest ik een grotere schaal pakken..

smullen
Dit recept blijft een succes aan onze tafel!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 jul 2012 15:32    
Vrouw Weeggegevens   an78
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
de tweede versie ga ik van de week eens uitproberen de eerste vond ik ook al geweldig hmm, krijg al trek hihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 19:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1