Wat mag ik hier?
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
*Als je inlogd mag je meer.
| Auteur |
Bericht |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Lekker en toch gezond: Nieuwe haring
Hij is er weer! Sinds dinsdag kunnen we weer een nieuwe haring happen. Geniet de aankomende periode ongeveer 1 keer in de week van een haring, dit draagt bij aan de inname van omega 3 vetzuren. Dit zijn goede vetzuren die bijdragen aan een verminderde kans op hart- en vaatziekten. Als je 1 keer in de week vette vis eet, zit je al aan de aanbevolen hoeveelheid!
Vette vis, zoals haring bevat natuurlijk wel veel calorieën, kijk dus goed op het wel in je voedingspatroon past! Hierbij ook een lekker lunchrecept dat je makkelijk kunt gebruik in een gezond en verantwoord voedingspatroon!
Voor 1 flinke sandwich
Ingrediënten
1 nieuwe haring (ongeveer 75 gram), in stukjes
3 sneden roggebrood (ongeveer 35 gram per snee)
1 flinke augurk, in plakjes
1/2 ui, in ringen
4 blaadjes kropsla
1/2 rode paprika, in ringen
1 el zure room
Scheutje citroensap
Peper en zout
Bereidingswijze
1.Leg de drie sneden roggebrood neer. Meng de zure room, citroensap en peper en zout door elkaar heen. Besmeer de drie bovenkanten van het roggebrood met het mengsel.
2. Leg op twee kanten een blaadje sla, de stukjes haring, de augurk, de ui en de paprika. Dek dit weer af met een blaadje sla.
3. Leg de twee belegde kanten op elkaar en dek deze af met het derde sneetje!
Heerlijk uitgebreide en vullende lunch voor slechts 386 kcal!
Bron:AD afslankservice |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 13 jun 2008 16:22 |
|
 |
mormie Vaste Weegclubfan

|
|
Lekker!
Vriend houd niet van roggebrood, dus die heeft een sandwich met volkoren brood.
Ik kwam uit op 448 kcal.
 _________________ "That's the best part, the outside is new, but now it reflects what's already in you!" - Legally blonde the musical
Vandaag heb ik dit gegeten |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 27 mei 2012 11:54 |
|
 |
melania Ik wil afvallen bij de weegclub

Geregistreerd op: 6-7-2012 Berichten: 2 Dieet: weight watchers Woonplaats: Antwerpen
|
|
Hmm, ziet er echt heerlijk uit!!
Dit ga ik morgen zeker klaarmaken!
Bedankt voor de tips | Ellen schreef: | Lekker en toch gezond: Nieuwe haring
Hij is er weer! Sinds dinsdag kunnen we weer een nieuwe haring happen. Geniet de aankomende periode ongeveer 1 keer in de week van een haring, dit draagt bij aan de inname van omega 3 vetzuren. Dit zijn goede vetzuren die bijdragen aan een verminderde kans op hart- en vaatziekten. Als je 1 keer in de week vette vis eet, zit je al aan de aanbevolen hoeveelheid!
Vette vis, zoals haring bevat natuurlijk wel veel calorieën, kijk dus goed op het wel in je voedingspatroon past! Hierbij ook een lekker lunchrecept dat je makkelijk kunt gebruik in een gezond en verantwoord voedingspatroon!
Voor 1 flinke sandwich
Ingrediënten
1 nieuwe haring (ongeveer 75 gram), in stukjes
3 sneden roggebrood (ongeveer 35 gram per snee)
1 flinke augurk, in plakjes
1/2 ui, in ringen
4 blaadjes kropsla
1/2 rode paprika, in ringen
1 el zure room
Scheutje citroensap
Peper en zout
Bereidingswijze
1.Leg de drie sneden roggebrood neer. Meng de zure room, citroensap en peper en zout door elkaar heen. Besmeer de drie bovenkanten van het roggebrood met het mengsel.
2. Leg op twee kanten een blaadje sla, de stukjes haring, de augurk, de ui en de paprika. Dek dit weer af met een blaadje sla.
3. Leg de twee belegde kanten op elkaar en dek deze af met het derde sneetje!
Heerlijk uitgebreide en vullende lunch voor slechts 386 kcal!
Bron:AD afslankservice |
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 15:26 |
|
 |
|
 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|