Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Aspergeroomsoep, brood, boter, kwark met sinaasappel

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Aspergeroomsoep, brood, boter, kwark met sinaasappel lunchgerecht

Aspergeroomsoep

4 personen, voor 1 persoon staat tussen haakjes

Nodig:

4 (1) blikjes asperges in stukjes, sap van de asperges, 30 (12,5) gr bloem, ca. 1 ( ¼ ) liter halfvolle melk, 1 ( ¼ ) kippenbouillontablet, sprietjes bieslook fijngesneden, 8 (2) geroosterde boterhammen diagonaal doormidden gesneden, 100 (25) gr roomboter

Bereiding:

Doe het sap van de asperges in een maatbeker, vul aan met melk tot 1 liter, doe dit in een pan. Doe de asperges en het bouillonblokje erbij en breng aan de kook, draai dan het vuur laag. Blijf erbij, want het is melk en kan overkoken. Maak dan een lopend meeltje van water en de bloem, klop goed door. Giet heel langzaam bij de soep onder voortdurend roeren (laat de soep ondertussen zachtjes koken) tot er een gebonden soep ontstaat. ¼ van de soep is voor jou.

Serveer de soep met 2 sneden geroosterd brood en 25 gr roomboter per persoon.

Kwark met sinaasappel

Nodig:

400 (100) gr magere kwark, 4 (1) sinaasappels, 100 (25) gr vloeibare acaciahoning

Bereiding:

Doe de kwark in een kom. Schil de sinaasappels, snijd de witte vellen ook weg. Houd de sinaasappel in je hand boven de kwark (wel schone handen graag), want er komt sap vrij. Snijd dan met een scherp mes de parten uit de vliezen in de kwark, let op pitten. Meng de sinaasappel en de honing door de kwark.

Serveer de sinaasappelkwark in 4 coupes, 1 daarvan is voor jou.

Bevat per persoon: 12,5 gr bloem, 250 cc melk, 250 cc bouillon, 25 gr vet, 1 vrucht, 25 gr honing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2012 13:15    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Primrose.. wow.. dit ziet er heel lekker uit.. Echt iets voor de paasdagen! Bedankt voor dit soort geweldige recepten Kussen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 0:29    
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Primrose.. wow.. dit ziet er heel lekker uit.. Echt iets voor de paasdagen! Bedankt voor dit soort geweldige recepten Kussen

graag gedaan hoop dat het smaakt, ik had inspiraaaaziiiieeee
doe je nog wat leuks met de paasdagen?
groetjes Primrose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 14:04    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Ik ben dol op dit soort inspiraaaaatie! Ik heb nog geen plannen voor de pasen, zie wel erg uit naar het voorjaar.. soms ben ik gewoon helemaal op na een saaie grijze dag..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 0:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1