Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



amandel oliebollen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-4-2010
Berichten: 7694
Dieet: Puur en eerlijk eten
Woonplaats: Provincie Gelderland


  Reageer met quote
Amandelbollen :

Ergens vond ik dit recept bij de low carb recepten,
Ingrediënten voor ongeveer 40 bollen:

250 gram boter
5 dl water
8 tot 10 eieren
300 gram amandelmeel
300 gram sojameel
wat zout
zoetstof naar smaak
rum essence [hoeft niet]
citroen essence
vanille essence
of naar smaak

Het is een soort soezendeeg wat in de olie gebakken wordt.

Breng het water met de boter en het zout aan de kook, de boter moet gesmolten zijn.

Roer van het vuur af het amandelmeel en het sojameel en alle andere ingrediënten erdoor behalve de eieren.

Het laat iets van de pan los en dan is het goed.

Roer als het wat afgekoeld is de eieren er een voor een door. Dan ziet het eruit als aardappelpuree.

Verhit de olie in een pan en laat hoopjes van het deeg in de hete olie glijden en dan met behulp van nog een lepel voorzichtig keren tot ze goudbruin zijn. Eruit scheppen en uit laten lekken op keukenpapier.

Ze zijn heel goed in te vriezen.

De hitte van de olie eventueel bijstellen. Met 1 liter olie zijn deze 40 bollen gebakken.

Proef het beslag wel voor je gaat bakken, want het vraagt veel zoetstof en met citroen-essence is het wel erg lekker erdoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 dec 2011 21:07    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Ik doe het altijd zonder essences en met rozijnen... wij noemen het thuis sneeuwballen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 dec 2011 21:28    
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-4-2010
Berichten: 7694
Dieet: Puur en eerlijk eten
Woonplaats: Provincie Gelderland


  Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Ik doe het altijd zonder essences en met rozijnen... wij noemen het thuis sneeuwballen. Lachen

Verder dezelfde hoeveelheid ingredienten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 dec 2011 21:57    
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-4-2010
Berichten: 7694
Dieet: Puur en eerlijk eten
Woonplaats: Provincie Gelderland


  Reageer met quote
Atkins oliebollen
Ingrediënten:

Sinaasappelrasp 1 tl

Sojameel 100 gr

Eieren 4

Water 100 ml

Citroensap 1 el

Water 100 ml

Roomboter 25 gr

Natrena Vloeibaar

Kaneel

Olie om te frituren
Bereiding:

100 ml water in een pan verwarmen en boter daarin smelten. Voeg 20 kleine scheutjes Natrena vloeibaar en de sinaasappelschil toe. Voeg gezeefde sojameel al roerend toe. En blijf roeren op matig vuur tot het deeg een bal word die van de bodem loskomt.Schep het deeg in een kom en laat het 3 minuten rusten. Roer met deeghaken (of lepel voorzichtig) de eieren er 1 voor 1 door. Verwarm de olie en schep met bv. Een kleine juslepel of een eetlepel het deeg in de olie. Keer ze om zodra ze aan de opppervlakte komen en herhaal dit tot ze goudbruin zijn. Laat ze uitlekken op keukenpapier. Voor de siroop:Kook 100 ml water met zoetstof naar smaak. Voeg citroensap toe en laat 20 minuten zacht koken.Overgiet de oliebollen met siroop en bestrooi met kaneel.

Aantal koolhydraten bij 24 bolletjes: 1 gram per stuk
Tips:

Voeg ook wat kaneel door het deeg. Voeg cacao toe aan het deeg. Voeg fijngehakte amandelen, hazelnoten of macadamianoten aan het deeg toe. Gelukkig nieuwatkinsjaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 15:31    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Ik zal het recept voor de sneeuwballen hierbij zetten, het is soezendeeg.

4 dl. water
250 gr. bloem
7/8 eieren
100 gr. boter
100 gr. rozijnen
snufje zout
olie om in te frituren

Breng het water samen met de boter en het zout al roerend aan de kook en voeg - als de boter is gesmolten - alle bloem tegelijk toe. Blijf roeren tot een deegbal ontstaat die gemakkelijk van de pan loslaat.
Neem de pan van het vuur en voeg een voor een de eieren toe, de volgende pas als de vorige geheel is weggeroerd!
Voeg de rozijnen toe en blijf daarna nog enige tijd energiek roeren tot het deeg blazen gaat trekken (ouderwets kookboek he) Lachen

Vorm balletjes van het deeg (gaat het makkelijkst tussen 2 lepels) en laat ze in de hete frituurolie glijden, bak in +/- 7 min. gaar.
Op keukenpapier uit laten lekken en bestrooien met poedersuiker.

EET SMAKELIJK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 20:46    
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-4-2010
Berichten: 7694
Dieet: Puur en eerlijk eten
Woonplaats: Provincie Gelderland


  Reageer met quote
Dat is dus niet met amandelmeel maar gewoon bloem. Daar zitten dus meer koolhydraten in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 21:12    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
ja, dit is een oud recept van voor het kh arme tijdperk. Lachen Ik heb het nog nooit geprobeerd met amandel- of sojameel, maar het is kh armer dan oliebollen. Ik zal het vanmiddag eens uitproberen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 14:57    
Vrouw Weeggegevens   min 10 Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-4-2010
Berichten: 7694
Dieet: Puur en eerlijk eten
Woonplaats: Provincie Gelderland


  Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
ja, dit is een oud recept van voor het kh arme tijdperk. Lachen Ik heb het nog nooit geprobeerd met amandel- of sojameel, maar het is kh armer dan oliebollen. Ik zal het vanmiddag eens uitproberen.


En is het gelukt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2012 14:15    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Oud bericht maar ik zet het er toch maar even bij. Met amandelmeel gaat het niet want dat verbrandt meteen, alles was mislukt. Verward Dus dit jaar ga ik experimenteren met boekweitmeel. Erg blij
Wordt vervolgd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2013 15:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1