| Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
progr. 4 heet quick bij mij duur 1.40 min is de machine van Blokker geloof ik.
Leuk dat je enthousiast ben Esma! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 02 jun 2004 18:43 |
|
 |

|
|
| Heb vandaag het brood gemaakt zonder proteinepoeder en met gesmolten roomboter i.p.v. olie, ontdekte toch dat het smaakje wat tegen gaat staan toch de proteine poeder is. In plaats daarvan wat tarwezemelen, het lijnzaad moet wel zo fijngemalen zijn dat het op zand lijkt dat kan toch het beste met een koffiemaalmachientje. Gr. Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 jun 2004 15:12 |
|
 |
Buffeltje Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

|
|
Iedereen is zo enthousiast over dit brood dat ik het natuurlijk graag wil gaan proberen. Hoeveel koolhydraten moet ik tellen voor dit brood?
gr. Buffeltje (die nog niet veel weet ) _________________ groetjes Buffeltje ;-)
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 jun 2004 21:14 |
|
 |

|
|
tja ik wissel wat met de ingredi?«nten dus nu weer met roomboter en zonder eiwitpoeder, wel met tarwezemelen en soms 6 eieren en dan weer 8, soms met bakpoeder (=meer kh dan natr. bicarbonaat) soms een scheut room dan weer roomkaas, soms de zoete versie met koekkruiden en zoetstof, en dan weer met kruiden en kaas en bouillonpoeder.
kortom ik zie geen kans om de kh,s te tellen, maar veel kan het niet zijn, altijd nog minder dan het kh-arme brood uit de winkel, dat weet ik zeker.
Maar als je het in de groep gooit er is vast wel iemand, die stabieler is met het recept en de kh,s heeft uitgerekend. groetjes mixer, die ook niet zo veel weet :  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 jun 2004 21:34 |
|
 |
Buffeltje Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

|
|
Grapje zeker, als ik de recepten zie die je hier neerzet dan valt dat --niet zoveel weten- ook erg mee hoor.
bedankt voor je antwoord, het geeft wel geen exacte koolhydraat aan maar ik lees hier wel een heleboel bruikbare afwijkingen van het recept!!
:wink:
Buffeltje _________________ groetjes Buffeltje ;-)
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 jun 2004 15:24 |
|
 |

|
|
Daar was het voor bedoeld extra ideetjes, hoewel ik soms heel goed om de hete brei heen kan kleppen omdat ik geen antwoord op de vraag weet.
Ben vroeger wel eens op die manier door een mondeling examen gerold.
Maar voor je nu denkt dat ik geschikt ben voor de handel, absoluut niet, ik loop altijd weg als mijn man af gaat dingen. Ben helemaal niet zakelijk. Nou ja dit doet ook helemaal niet ter zake. dag Buffeltje, succes met de recepten. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 jun 2004 15:44 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Hoi Buffeltje
Onder bij de recepten staan een paar kh wijzers als je de ingredi?«nten bij elkaar optelt en deelt door de plakken dan weet je meteen hoeveel kh het bevat.
Een beetje moet je dus zelf doen meis :wink:
Groetjes Ellen |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 jun 2004 17:12 |
|
 |
Janet Vaste Weegclubfan

|
|
| Mixer schreef: | | tja ik wissel wat met de ingredi?«nten dus nu weer met roomboter en zonder eiwitpoeder, wel met tarwezemelen en soms 6 eieren en dan weer 8, soms met bakpoeder (=meer kh dan natr. bicarbonaat) soms een scheut room dan weer roomkaas, soms de zoete versie met koekkruiden en zoetstof, en dan weer met kruiden en kaas en bouillonpoeder. | Aan wat voor kruiden moet ik denken dan???? Ben niet zo uitprobeerderig in de keuken, Ik vond hem met koekkruiden niet lekker maar dat ligt echt aan mij hoor ik hou niet zo van alles wat met speculaas temaken heeft. Mijn keuken machine blenderd het overrigens het lijnzaad wel tot meel hoor. _________________ Groetjes Janet
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 jun 2004 19:34 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Kijk eerst bij de recepten broodvervanging daar kan je misschien meer mee.
Als ik brood bak is dat heel basic gewoon met een beetje zout er in . |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 jun 2004 19:39 |
|
 |

|
|
Eerst gewoon doen en dan als het lukt kun je experimenteren, zelf heb ik wel eens zin in pizza achtig brood (foccacia) en dan doe ik er provencaalse kruiden door en als je niet van speculaas houdt e.d. gaat de koekkruiden of kaneelsmaak je tegen staan.
Gewoon een beetje zout ook lekker natuurlijk.
Over smaak valt....... gr, Mixer |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 14 jun 2004 9:22 |
|
 |
|