Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ragout broodje lunchgerecht

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Ragout broodje lunchgerecht

1 persoon

Nodig:
1 bruin hard broodje van 60 gr, 15 gr bloem, 2 ½ tl kippenbouillonpoeder, 50 gr gare kipfilet in stukjes, ½ doosje champignons in plakjes, ½ prei in dunne ringen, 2 dl halfvolle melk, peper en zout, citroensap uit een flesje, 1 el gedroogde bieslook, of verse peterselie een paar blaadjes sla, plakjes komkommer en partjes tomaat

Bereiding:
doe een bakvelletje in een koekenpan en een scheutje water. Zet de vlam half hoog. Doe hierin de champignons. Bestrooi deze met peper en zout en doe er een scheutje citroensap bij. Bak even lekker aan en doe er dan de prei bij. Laat lekker pruttelen totdat het gaar is.

Verwarm de melk in een steelpan, voeg er dan de bouillonpoeder bij, laat zachtjes een minuutje koken. Zorg dat de melk niet overkookt. Maak een lopend meeltje van de bloem en een scheutje melk en voeg dit al roerend langzaam bij de melk zodat een dikke gebonden saus ontstaat. Blijf roeren. Voeg er dan de kip en het champignon preimengsel bij en roer goed door, roer er als laatste de bieslook of de peterselie door. Zet het vuur op de laagste stand en roer regelmatig.

Leg een paar bladen sla op een bord, snijd het broodje in de lengte door midden en leg de helften op de sla. Schenk de hete ragout over de helften en garneer de rand van het bord met partjes tomaat en plakken komkommer. Bestrooi de rauwkost met peper en zout.

Bevat: 200 cc melk en een scheutje, 15 gr bloem en 2 ½ dl bouillon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2011 23:29    
Vrouw Weeggegevens   Nel1962
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Primrose,

Dankjewel voor dit recept ik ga het dit weekend eens proberen denk dat het best wel lekker zal smaken zo te zien.

Gr. Nel1962

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 20:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hai Nel 1962,

Succes met het kokkerellen, ik vind het zelf erg lekker, ben benieuwd hoe jij het vind. Laat je het nog even weten?

Prettige jaarwisseling en groetjes van Primrose.

Nel1962 schreef:
Primrose,

Dankjewel voor dit recept ik ga het dit weekend eens proberen denk dat het best wel lekker zal smaken zo te zien.

Gr. Nel1962
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 21:12    
Vrouw Weeggegevens   winniegek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
mmmm lijkt me heerlijk ga ik zeker maken
Thanks

Gr Erna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 14:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
winniegek schreef:
mmmm lijkt me heerlijk ga ik zeker maken
Thanks

Gr Erna

Eet smakelijk Erna, ik vind het zelf ook altijd erg lekker. Je kunt het broodje ook uithollen en de stukjes brood door de ragout mengen en dan de broodjes vullen, zoiets als ragoutbakjes. Succes groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 11:54    
Vrouw Weeggegevens   winniegek
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
O dat is ook wel leuk thanks

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: di 05 jun 2012 14:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1