Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: EGA recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Lasagne

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anita74
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Lasagne (EGA)

Benodigdheden: 135 gram rund gehakt (heren 185 gram) 1/2 bakje gesneden champignons, 65 gram gesnipperde ui, 60 gram courgette in blokjes, 1/3 blikje tomatenblokjes, 100 cc tomatensap (pak), Italiaanse kruiden, verse basilicum, takje tijm, takje rozemarijn en wat peper knoflook kruiden. 40 gram ongekookte lasagne vellen.
Voor de bechamelsaus: 15 gram boter, 15 gram bloem, 50 cc bouillon, 50 cc half volle melk, 3 bolletjes diepvries spinazie, verse peper.

Bereidingwijze:
bak het gehakt rul en voeg de droge kruiden toe. Haal het evt. vet uit de pan en voeg de gesneden groente toe en laat dit even mee bakken. Voeg dan de tomaatblokjes met de tomatensap toe en laat het geheel even pruttelen tot er een lobbige saus ontstaat. Voeg als laatste de verse kruiden toe.Neem een ovenschaal en begin met een laagje saus, daarna een vel lasagne om en om. Eindig met een laagje saus en zet de schaal ca. 25 minuutjes in de voorverwarmde oven op 200 graden.

Verwarm, in de laatste 5 minuten, 15 gram boter en voeg daar 15 gram bloem aan toe (roux maken) laat even gaar worden en voeg de bouillon met de melk langzaam toe tot er een gebonden saus ontstaat. Doe er dan de spinazie bij en wat verse peper. Als de lasagne gaar is schenk dan de bechamelsaus over de schotel. Daarna NIET meer in de oven!! neem er een lekkere groene salade bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2010 14:13    
Vrouw Weeggegevens   wijsamen
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
klinkt heerlijk anita ga hem zeker een keer proberen Erg blij
vind toch eigenlijk wel dat je onwijs lekker kan eten met de ega recepten ik hoef in iedergeval nooit met lange tanden te eten.

groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 nov 2010 13:38    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Ik heb dit receptje vandaag gegeten met kipgehakt en zonder de verplichte groenten omdat ik die al op had vandaag.
Het is écht heel lekker! smullen smullen smullen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 18:52    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik heb dit receptje vandaag gegeten met kipgehakt en zonder de verplichte groenten omdat ik die al op had vandaag.
Het is écht heel lekker! smullen smullen smullen

Maak je dat kipgehakt zelf of koop je dat kant en klaar Vraag

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 19:37    
Vrouw Weeggegevens   Primrose
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Anita74 schreef:
Lasagne (EGA)

Benodigdheden: 135 gram rund gehakt (heren 185 gram) 1/2 bakje gesneden champignons, 65 gram gesnipperde ui, 60 gram courgette in blokjes, 1/3 blikje tomatenblokjes, 100 cc tomatensap (pak), Italiaanse kruiden, verse basilicum, takje tijm, takje rozemarijn en wat peper knoflook kruiden. 40 gram ongekookte lasagne vellen.
Voor de bechamelsaus: 15 gram boter, 15 gram bloem, 50 cc bouillon, 50 cc half volle melk, 3 bolletjes diepvries spinazie, verse peper.

Bereidingwijze:
bak het gehakt rul en voeg de droge kruiden toe. Haal het evt. vet uit de pan en voeg de gesneden groente toe en laat dit even mee bakken. Voeg dan de tomaatblokjes met de tomatensap toe en laat het geheel even pruttelen tot er een lobbige saus ontstaat. Voeg als laatste de verse kruiden toe.Neem een ovenschaal en begin met een laagje saus, daarna een vel lasagne om en om. Eindig met een laagje saus en zet de schaal ca. 25 minuutjes in de voorverwarmde oven op 200 graden.

Verwarm, in de laatste 5 minuten, 15 gram boter en voeg daar 15 gram bloem aan toe (roux maken) laat even gaar worden en voeg de bouillon met de melk langzaam toe tot er een gebonden saus ontstaat. Doe er dan de spinazie bij en wat verse peper. Als de lasagne gaar is schenk dan de bechamelsaus over de schotel. Daarna NIET meer in de oven!! neem er een lekkere groene salade bij.

Hai Anita 74, lijkt me erg lekker, komt zeker op het menu.

Groetjes Primrose
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2011 20:41    

Reageer met quote
Ik koop het op de kipkraam (poelier)

Hihi ik zou niet weten hoe je zelf kipgehakt zou kunnen maken Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 0:57    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Ik koop het op de kipkraam (poelier)

Hihi ik zou niet weten hoe je zelf kipgehakt zou kunnen maken Schaam Schaam

Dank, ik heb een vleesmolen vandaar mijn vraag

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 20:13    

Reageer met quote
Dat dat bestaat! Ideaal lijkt me dat!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 22:40    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Dat dat bestaat! Ideaal lijkt me dat!

Gekregen van mijn zoon, die is gek op handige keukenspul Erg blij ik maak meestal zelf mijn gehakt erg lekker en zonder water Erg blij

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 7:08    
Vrouw Weeggegevens   an78
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass

Reageer met quote
als je het zelf wil maken kan dat van kipfilet of van kip dij vlees. kipfilet is wat droger. Ik haal het bij de turkse slager. moet ik wel een kilo afnemen maar ach heb een grote vriezer, en ik maak vaak meerdere porties.
dit recept lijkt mij ook erg lekker ga hem zeker eens maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 13:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2