Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Grip op Koolhydraten recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



"Nasi ' van Bloemkool

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Annet48
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-10-2010
Berichten: 1493
Dieet: GOK
Woonplaats: Noord-Limburg


  Reageer met quote
"Nasi ' van Bloemkool.....

Je maakt zoals je gewend bent de ingredienten voor de nasi klaar, ik doe dat met kip(kleine stukjes) een nasigroentenpakket en een extra bakje champignons(ben gek op paddestoelen!)
Dan de ' nasi'. je kookt een voor jou goede hoeveelheid bloemkool(ik doe altijd een halve voor mij, voor 2 dagen!)
Je kookt die bloemkool echt alleen even blancheren niet gaarder, dan krijg je ' snot nasi' ) De bloemkool af laten koelen (gaat sneller als je er koud water over laat lopen zodra je hem hebt afgegoten) Dan doe je de bloemkool in de keukenmachine (of als je die niet hebt neem je een stevige vork!) als de bloemkool korrelig is ben je klaar.(ziet er ook een beetje uit als rijst...met een beetje fantasie tenminste )
Je doet alle ingredienten door de bloemkool en smullen maar!!
Echt, je weet niet wat je proeft, smaakt super en maar heel weinig KH!!(bloemkool 3 g KH per 100 gram! vergelijk met rijst:25 g KH per 100 gram!)
Succes ermee!! en laat ff weten wat je ervan vond ok?

groetjes, Annet

_________________
Ik lijn niet..ik GOK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011 0:18    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Meermin1971 schreef:
Nasi

Ik kon het hier niet zo vinden (misschien staat het er nu dubbel op).
Ik heb laatst nasi gemaakt, gewoon zoals ik altijd doe. Alleen toen de groente en vlees klaar was, heb ik mijn gedeelte eruit gehaald. De rest gewoon klaar gemaakt zoals ik gewend ben, met rijst of bami.

Voor mezelf had ik bloemkool geraspt en even geblancheerd, echt maar heel kort. En een portie door het gedeelte wat ik apart gehouden had gedaan.

De bloemkool was voldoende voor meerdere keren, dus die heb ik per portie ingevrogen in de vriezer. Toen ik het weer nodig had, heb ik het heel even ingevroren in een pan gekookt water gedaan, todat het uitelkaar viel en weer door mijn portie groente geroerd. Ik vond het heel prima te eten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2011 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Buddha
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 10-5-2012
Berichten: 5
Dieet: Gok


  Reageer met quote
Vandaag de nasi met bloemkool gegeten Erg blij
HEERLIJK!!!
Ik heb het vlees er niet doorheen gedaan, maar er boven op en het proeft bijna het zelfde als rijst.
Ook lekker met roerbakschotels, denk ik.
Bedankt voor het recept!
Lachen

_________________
http://www.weegclub.nl/]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2012 21:11    
Vrouw Weeggegevens   slimsilly
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 15-2-2012
Berichten: 156
Dieet: van cb naar GOK
Woonplaats: westfriesland


  Reageer met quote
Ontzettend lekker. Een halve bloemkool met roerbak groente , champignons, kip en omelet is genoeg voor 4 personen. De andere helft van de bloemkool de dag erna voor bloemkoolpizzabodem gebruikt, ook niet te versmaden!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jul 2012 13:10    
Vrouw Weeggegevens   Clau
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-8-2009
Berichten: 1186
Dieet: Sleeve / GoK
Woonplaats: Almelo


  Reageer met quote
bloemkoolpizzabodem??
Vertel eens, hoe maak je die?

_________________
Droom niet je leven, maar leef je droom!
♥ ♥ Groetjes Claudia ♥ ♥


Streef 1 = 99 kg; 1-4-'11; 2e = 80 kg 2-12-'11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2012 11:35    
Vrouw Weeggegevens   lonneke 1976
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-7-2012
Berichten: 555
Dieet: grip op koolhydraten


  Reageer met quote
vandaag de nasi van bloemkool gemaakt en het smaakte echt super! Mijn man had niet eens door dat het bloemkool was en geen rijst Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 21 aug 2012 22:15    
Vrouw Weeggegevens   marianne
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 21-9-2012
Berichten: 13
Dieet: gok
Woonplaats: Houten


  Reageer met quote
Hallo,

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het recept van de pizzabodem van bloemkool. Graag hoor ik deze. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 9:01    
Vrouw Weeggegevens   Clau
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 11-8-2009
Berichten: 1186
Dieet: Sleeve / GoK
Woonplaats: Almelo


  Reageer met quote
Heb hem inmiddels in mijn dagboekje staan, daar heeft iemand hem bij mij geplaatst.
Zal hem even voor je opzoeken:

Hier is hij dan
250 gram bloemkool
250 gram geraspte mozzarella
1 ei, losgeklopt
1 tl gedroogde oregano
1 / 2 theelepel gemalen knoflook
1 / 2 theelepel zout

Neem verse bloemkool, verwijder stengels en bladeren, en hak hem in stukjes. Doe in een keukenmachine en pulse totdat het lijkt op fijn kruim. Niet te lang, dan wordt het puree! Doe het bloemkool-kruim in een magnetronbestendige kom en zet in de magnetron voor 8 minuten.
Verwarm de oven voor op 225 graden. Spray een bakplaat in met olijfolie of bakspray. In een middelgrote kom roer je de bloemkool, ei en mozzarella samen. Voeg oregano, knoflook en zout toe en roer. Verplaats naar de bakplaat, en maak met je handen er een rond, plat deeg van. Smeer wat olijfolie op de bovenkant en bak 15 minuten in de oven.
Haal uit de oven. Nu kun je er saus, toppings en kaas naar jouw wensen aan toevoegen (deze toppings moeten wel al gaar zijn, dus vlees bak je bv. eerst). Zet de pizza in de oven of onder een grill tot de kaas gesmolten is (ongeveer 3-4 minuten).

_________________
Droom niet je leven, maar leef je droom!
♥ ♥ Groetjes Claudia ♥ ♥


Streef 1 = 99 kg; 1-4-'11; 2e = 80 kg 2-12-'11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2012 15:17    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 62914
Dieet: OERgezond


  Reageer met quote
Het recept staat hier gewoon bij de gokrecpeten he... Lachen
https://www.weegclub.nl/forum/bloemkool-pizza-bodem-van-bloemkool-t32306.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2012 18:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1