| Auteur |
Bericht |
wickedgirl Super Weegclubfan

|
|
Dit is een gerecht van mijzelf, gezond en gemakkelijk te maken.
Denk dat er wel 4 personen van kunnen eten.
Ingrediënten
1 kg wortelen (die je in een zak uit de supermarkt kan kopen)
1 ui
2 teentjes knoflook
Blokjes groentebouillon (voor 1 liter water)
Peper & zout
Was en schil de wortelen (tip: dit gaat snel en gemakkelijk met een dunschiller). Snijd de wortelen in stukjes. Snijd de uit in stukjes en pers de knoflook. Doe een klein beetje boter in de pan (waar de soep in gemaakt wordt). Fruit hierin de uit en knoflook op een laag vuurtje. Voeg daarna de wortelen toe en laat even meebakken (2 minuten ongeveer), voeg ook peper en zout toe. Voeg 1 liter water toe en de groentebouillon blokjes. Laat 20 minuten koken (tot de wortelen zacht zijn). Mixen met een staafmixer, laat nog even na sudderen en klaar is kees!
Eet smakelijk!  _________________
Mannen die eten, vrouwen diëten |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 04 sep 2011 11:24 |
|
 |

|
|
Vandaag heb ik deze soep weer eens gemaakt, maar dan met 500 gr wortelen (de zak van 1kg hadden ze niet meer), de soep was net zo lekker van smaak maar iets wateriger. Dus je kan zelf de hoeveelheid wortelen bepalen op basis van wat voor soep je lekkerder vindt, meer aan de waterige kant of meer aan de stevigere kant.
Als je het recept gemaakt heb, laat dan even weten wat je ervan vond. Dat vind ik wel leuk om te horen!  _________________
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 13 sep 2011 21:23 |
|
 |
kneipy Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 21-9-2011 Berichten: 124 Dieet: gezond eten en sporten
|
|
Ik heb deze soep vandaag gemaakt en het was heerlijk!
Ik wilde al heel lang wortelsoep maken en vandaag kwam het er dan eindelijk van. En ik zal het zeker vaker gaan doen
Ik heb wel 2 uien gebruikt en iets meer knoflook. In de eerste plaats omdat het op moest en in de tweede plaats omdat wij wel sowieso van veel ui en knoflook houden dus het ging eigenlijk een beetje op de automatische piloot
bedankt voor je recept! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 01 okt 2011 13:53 |
|
 |

|
|
Graag gedaan Kneipy! Ben ontzettend blij dat je het lekker vond!_________________
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 02 okt 2011 21:00 |
|
 |
Jodie1980 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 6-10-2011 Berichten: 538 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Neede
|
|
Ik heb het nog nooit gehad maar het klinkt heel lekker en uiteraard ook gezond. Morgen wordt de grote dag dat ik wortelsoep ga maken! Ik laat weten wat ik er van vond!_________________ Ik ben niet aan het afvallen maar kilo's aan het loslaten, ik heb ze niet meer nodig namelijk!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 20 okt 2011 16:24 |
|
 |

|
|
Spannend! Ben heel erg benieuwd of je het lekker vond  _________________
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 20 okt 2011 17:32 |
|
 |
Jodie1980 Mega Weegclubfan

Geregistreerd op: 6-10-2011 Berichten: 538 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Neede
|
|
Nou het moet nog gemaakt worden Ik dacht dat ik wortelen mee genomen had bij de boodschappen maar was ze dus glad vergeten. Volgende week ga ik de soep een keer maken! Het lijkt me in ieder geval erg lekker._________________ Ik ben niet aan het afvallen maar kilo's aan het loslaten, ik heb ze niet meer nodig namelijk!
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 22 okt 2011 14:28 |
|
 |
kneipy Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 21-9-2011 Berichten: 124 Dieet: gezond eten en sporten
|
|
| Ik heb het met sinterklaas weer gemaakt en iedereen is er dol op! Mijn schoonzus vroeg daarna om het recept en zelfs mijn schoonvader at zijn bord leeg (en hij is echt van de "wat de boer niet kent...") Topsoep hoor! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 08 dec 2011 12:08 |
|
 |

|
|
Ben super blij om dat te horen! Zo kan een experimenteel gerecht toch nog uitlopen op een succes  _________________
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 08 dec 2011 12:27 |
|
 |

|
|
Vandaag heb ik de soep wederom ook gemaakt, maar met vermicelli en gehaktballetjes. Het maakte de soep wel wat voller, maar ben nog niet helemaal uit over de combinatie. Vind het zonder vermicelli en balletjes net zo lekker._________________
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 09 dec 2011 20:33 |
|
 |
|