| Auteur |
Bericht |
wickedgirl Super Weegclubfan

|
|
Zelf heb ik dit gerecht nog niet eerder gegeten, maar het staat in mijn "salade gerechten" boek en vond het wel leuk om dit forum uit te breiden met vegetarische gerechten. Het valt onder maaltijdsalade, maar het zou ook als bij- of voorgerecht geserveerd kunnen worden.
Voor 4 personen
500 gr spinazie
1 kleine rode ui
2 el pijnboompitten
1 el olijfolie
1 teentje knoflook, in dunne plakjes
2 el rozijnen
snufje kaneel
Haal de steeltjes van de spinazie en gooi ze weg. Was de blaadjes en scheur ze in stukjes. Snijd de ui in ringen. Doe de pijnboompitten in een koekenpan en bak ze, al omscheppend, in ongeveer 3 minuten lichtbruin. Haal ze uit de pan. Verhit de olie in de koekenpan en bak de ui glazig in ongeveer 10 minuten op laag vuur. Roer de ui af en toe door. Zet het vuur op middelhoog, voeg de knoflook toe en bak het geheel nog eens 1 minuut door. Voeg de spinazie met aanhangend vocht toe, samen met de rozijnen en de kaneel. Doe het deksel op de pan en bak het geheel ongeveer 2 minuten tot de spinazie slinkt. Roer de pijnboompitten erdoor en breng op smaak met peper en zout.
Eet smakelijk  _________________
Mannen die eten, vrouwen diëten |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 03 sep 2011 15:29 |
|
 |
Deeske Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 5-8-2009 Berichten: 1391 Dieet: gezond eten, dietiste, geen vlees of vis
|
|
jamjam, klinkt erg lekker dit recept. Kom maar op met wat meer recepten want idd er mogen wel meer recepten komen
X |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 03 sep 2011 19:43 |
|
 |
wickedgirl Super Weegclubfan

|
|
Heel veel gerechten in het boek is met kip of vlees, dus ik weet niet goed of ik die erbij moet zetten. Is het een idee dat ik er als optie vlees ofzo bij zet? Of is het echt alleen voor vegetariërs? Want er staan namelijk geen calorieën bij, dus het kan ook niet in het andere forum.
x_________________
Mannen die eten, vrouwen diëten |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 04 sep 2011 11:12 |
|
 |
fittefien Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
| Hm klinkt ook erg lekker. Heb zelf ook weleen sspinazie met rozijntjes gecombineerd. Wel de pijnboompitjes ook even roosteren he? Daar worden ze een stuk lekkerder van! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 15:11 |
|
 |
|