| Auteur |
Bericht |
Elvira85 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 2-8-2011 Berichten: 116 Dieet: Prodimed (gezond eten)
|
|
Voor 2 personen:
- 250g pasta naar keuze (voorkeur tagliatelle)
- Een klont boter (kan ook 50% boter en 50% olijfolie)
- Een aantal teentjes knoflook, minimaal 2 (fijngehakt)
- Parmezaanse kaas (raspen)
- Peper en zout (liefst uit de molen).
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snij de knoflook. Zet daarna een pannetje op waarin de boter kan smelten. Als de boter gesmolten is, doe je de fijngehakte knoflook erbij. Laat de knoflook niet (te) bruin worden. Als de pasta klaar is, schud hem dan af, maar bewaar wat kookvocht (tip: zet een diep bord in de wasbak, zet daar het vergiet op of boven en schud dan de pasta af). Als de pasta is afgeschud, doe je het knoflookboter sausje erbij en eventueel wat kookvocht (als te pasta iets vochtiger mag).
Als je het in de pan serveert ben je klaar. Zou je het in een aparte ovenschaal willen doen, dan raad ik je aan om die even op te warmen in de oven (100 graden) anders wordt de pasta te snel koud.
Bij het serveren de parmazaan en het zout en de peter erop. Heel lekker met een mager stukje vlees en een frisse salade.
Eet smakelijk._________________ Ik wil graag afvallen, zodat ik weer met mezelf door één deur kan!! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 12 aug 2011 13:03 |
|
 |
Oona Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-8-2011 Berichten: 285 Dieet: gezond eten Woonplaats: Amsterdam
|
|
Zou het uitmaken als je de klont boter helemaal zou vervangen door vloeibare boter, of verandert dat de smaak?_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 aug 2011 8:07 |
|
 |
Elvira85 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 2-8-2011 Berichten: 116 Dieet: Prodimed (gezond eten)
|
|
Hallo Oona,
Ik denk dat dat de smaak wel zal veranderen ja. Maar je hebt nu ook (braad)boter met de smaak van roomboter, misschien is dat een idee. En het is slechts de saus, je neemt niet de hele klont boter tot je ;-)_________________ Ik wil graag afvallen, zodat ik weer met mezelf door één deur kan!! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 aug 2011 18:42 |
|
 |
Charlotte02 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 18-6-2011 Berichten: 1016 Dieet: Mix Sonja Bakker & gezond eten
|
|
| Vast heel lekker maar niet echt verantwoord denk ik. Koolhydratenbom met vet en zonder groenten... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 27 aug 2011 8:04 |
|
 |
Dipinipi Beheerder

Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 45144 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
doet me denken aan de pikante pasta die ik in Italië heb gegeten,olie met pepertjes
met een salade een prima maaltijd  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 19:06 |
|
 |
|