Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: chocola

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 227

Woonplaats: Spaarndam *Dieet Atkins*


  Reageer met quote
Ik zag een recept van 'echte chocolade' (ik dacht op het atkins forum) en ik heb dat iets aangepast aangezien diegene daar protifar doorheen deed. Ik dacht er zit toch geen meel in chocolade......
Nou ik heb het als volgt gedaan:

60 gr cacaoboter
20 gr roomboter
4-5 theelepels cacao (hoeft niet voor witte chocolade)
1/2 - 3/4 dopje vanille essence
17,5 ml nztrena zoetstof

en voor mocca chocolade naar smaak 1 eetlepel nescafe decaf erdoorheen.

De cacaoboter en de roomboter au bain marie smelten, de zoetstof, vanille en de cacoapoeder erdoorheen roeren. Zorgen dat je geen klontjes meer hebt. Evt. de oploskoffie erdoor.

Dan de warme vloeibare massa in vormpjes gieten. Ik heb zelf een dekseltje van een ovenschaaltje gebruikt en een gewoon schoteltje, dan bakpapier, mengsel erop gieten. Af laten koelen evt. even in de vriezer om het opstijven sneller te doen verlopen.

Net geproefd en het is overheerlijke chocola, voor degenen die van pure chocolade houden. Met name die met koffiesmaak is om je vingers bij op te eten.

Als ik het goed heb zitten hier alleen de koolhydraten in van de cacaopoeder en evt. van het beetje oploskoffie. Kan nooit veel zijn.

De witte chocolade heb ik niet gemaakt, maar schijnt ook lekker te zijn.

Eet smakelijk.

NB cacaoboter is geen chocoladeboter of chocopasta. Het is een harde witte substantie die ook wordt gebruikt voor je lippen, maar dan in onbewerkte vorm.

sylvia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2004 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Schapie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 1080
Dieet: ketogeen (low-carb)
Woonplaats: Nederland


  Reageer met quote
Hai Sylvia

Hoe kom jij nou aan die cacaoboter???? Ik kan het nergens kopen hoor.

Ben heel benieuwd hoor, Schapie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2004 16:04    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Ik smeerde het vroeger op mijn lippen, had je hele glanzende lippen, maar ik praat dan wel over 1960 Lachen

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2004 17:32    
Vrouw Weeggegevens   Costar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-3-2004
Berichten: 423
Dieet: Atkins
Woonplaats: Brabant


  Reageer met quote
kom allemaal allemaal de labello's kopen ..LOL Nee dan is het wel erg kostbaar..LOL

Hugs
Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2004 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 227

Woonplaats: Spaarndam *Dieet Atkins*


  Reageer met quote
Nee lieverds, geen labello kopen. Ik heb het gekocht bij van der Pigge, een 150 jaar oude drogisterij in Haarlem. Degene waar ik het recept op de Atkins site van heb gezien, had het daar ook gekocht. Dus een reisje naar Haarlem plannen, een hele gezellige winkelstad of alle banketbakkers, chocoladefabrieken of drogisterijen bellen tot je er een hebt die het verkoopt.
groetjes sylvia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 mei 2004 7:49    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Whoeaaaahh Van der Pigge in Haarlem. ja mijn moeder heeft me die geschiedenis vertelt. V&D wilde (voor de oorlog) een groot winkelpand gaan bouwen in Haarlem, daartoe kochten zij allerlei kleine winkeltjes op. Van der Pigge zei echter: bekijk het maar, ik zit hier op een perfect punt en ik blijf mooi hier zitten.
Toen heeft V&D om Van der Pigge heen gebouwd. Dus de oude drogisterij steekt er als een pukkel ui met zijn authentieke geveltje. Ik ben er laatst geweest en het is zo leuk om daar eens naar toe te gaan. Nog helemaal in de oude stijl, compleet met stopflessen, puntzakjes, gapers en opgezetten krokodillen, de bedienden met nog van die ouderwetse schorten/stofjassen en ze hebben werkelijk alles!! Wat je nergens meer kunt krijgen kan je kopen bij Van der Pigge. Bye, Magda


[img]http://www.vanderpigge.nl/gif/fotoboek/v&d_pigge.jpg[/img]
[img]http://www.vanderpigge.nl/gif/fotoboek/foto5.jpg[/img]
[img]http://www.vanderpigge.nl/gif/foto/P8252228.jpg[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2004 10:21    
Vrouw Weeggegevens   Costar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-3-2004
Berichten: 423
Dieet: Atkins
Woonplaats: Brabant


  Reageer met quote
http://www.vanderpigge.nl/pagina/index.php

ze hebben ook een online winkel ,d us misschien kan je het bestellen, ik heb gezocht maar niet gevonden.. maar mailen kan natuurlijk altijd.. Zal goedkoper zijn als even ernaar toe rijden..LOL

Hugs
Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 mei 2004 10:43    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Wij hebben hier in Alphen ook zo'n heel oud drogisterijtje, die verkopen ook vanalles en nog wat. Maar ik laat de cacaoboter nog even voor wat het is, want als ik ga snoepen ben ik niet meer te houden.

Groetjes
Ines :wink:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2004 10:51    
Vrouw Weeggegevens   Costar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-3-2004
Berichten: 423
Dieet: Atkins
Woonplaats: Brabant


  Reageer met quote
gelijk heb je , hier hetzelfde..

Hugs
Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 mei 2004 12:03    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Mijn jongste zus is maandag jl. ook begonnen met Atkins. Laten we al hebben afgesproken om samen een dagje naar Haarlem te gaan! Dat is nl. onze geboortestad. We gaan zeker langs Van der Pigge om cacaoboter te kopen, lijkt me leuk om eigen bonbonnetjes te maken.

Magda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2004 20:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2