Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Light Brownies

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sibelle
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 12-4-2011
Berichten: 61
Dieet: gezond en met mate eten


  Reageer met quote
laten we dit even voorop stellen: ik ben een chocolade junk. Helaas is zo'n beetje alles met chocolade een calorieenbom, en zeker brownies, die bij mij toch echt wel favoriet zijn. Een gemiddelde brownie bevat 250-300 kcal...

gelukkig is het me na wat geexperimenteer gelukt om een brownie te bakken die slechts 90 kcal bevat, en qua smaak toch erg lekker is! De structuur is iets anders, hij is wat kleffer en plakkeriger dan een normale brownie, en hij mist ook de knapperige bovenkant (omdat er geen roomboter word gebruikt). Anywayz, ze vervullen mijn chocoladecravings zonder me een gigantisch schuldgevoel te bezorgen en daar gaat het tenslotte om Lach

ingredienten:

135 gram suiker
75 gram becel light (of iets anders caloriearms uit een kuipje)
1 theelepel vanille extract
1 ei (maat L)
50 gram zelfrijzend bakmeel
35 gram cacaopoeder
60 gram zure room (gebruik light als je dit kunt vinden)

Verwarm de over voor op 175 graden celsius en bekleed een vierkant bakblik van 20x20 cm met aluminiumfolie.
Klop de becel en de suiker met een mixer tot een luchtig geheel. voeg de vanille en het ei toe en klop totdat deze volledig opgenomen zijn.
Meng in een andere kom het bakmeel en de cacao met een garde en vouw dit door het becel-suiker mengsel (niet mixen!).
roer tenslotte de zure room erdoor.
Doe het beslag over in de bakvorm en strijk de bovenkant glad.
Ongeveer 15-20 minuten bakken, een breinaald mag er niet volledig droog uitkomen anders worden de brownies te droog.

laten afkoelen en in 16 gelijke stukken snijden.

snoep smakelijk!

_________________
Sinners make the best Saints
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2011 10:57    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 43899
Dieet: suikerbewust en vetarm
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ik heb hem even door de receptencalculator heen gehaald...2 propoints per stukje

ProPoints ? waarde per portie: 2
Porties: 16

_________________
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 18:17    
Vrouw Weeggegevens   goldfairy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-5-2011
Berichten: 696
Dieet: GOK


  Reageer met quote
hoi hoi,

ik ben ook echt gek op brownies en ik vind dit echt super bedacht.
een heerlijke brownie onder de 100 kcal, een heerlijk tussendoortje! ik ga het recept zeker uitproberen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011 15:01    
Vrouw Weeggegevens   Jo88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 268
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik zet hem net in de oven. Dus ben erg benieuwd hoe hij morgen smaakt. Ik heb er nog stukjes pure chocola (87%) doorheen gegooit. smullen heb er nu al zin in!

_________________
Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 15:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1