Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ovenschotel: Mousaka met aardappelschijfjes (550 kal p.p)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dit recept is geschreven per persoon!

Oven informatie: 200 graden hete lucht stand, ongeveer 30 minuten.

Snij 1/2 witte ui en 1 teen knoflook fijn. Verhit vervolgens 2 gram olijfolie om mee te bakken in de pan en voeg hier 100 gram mager rundergehakt van de slager aan toe, 1 tomaat en 1/2e rode paprika. Bak het gehakt tot het gaar is en voeg vervolgens 70 gram tomatenpuree toe en bak dit nog 1 minuut mee. Voeg daarna 50ml water toe en de kruiden (zout, peper en kaneel). Laat dit geheel 5 minuten sudderen tot een saus.

Snij 1/2e aubergine in dunne plakken en kook deze plakken 1 minuut in kokend water. Giet af en laat even uitlekken. Leg de helft van de aubergine onderin een ovenschaal. Vervolgens doe je hier een laag gehakt met saus overheen en dek af met de rest van de aubergine. Tot slot verspreid je 225 gram aardappelschijfjes over de ovenschaal en strooi 20 gram geraspte oude kaas erover met wat zout en peper.

Nu mag de ovenschaal in de oven!

Totaal 550 kalorien p.p

Tip: Dit recept is ook erg lekker met een stuk stokbrood i.p.v aardappelschijfjes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 jun 2019 10:55    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Klinkt heerlijk. Jammer dat ik als bijna-veganist geen kaas noch gehakt gebruik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 jun 2019 15:34    
Vrouw Weeggegevens   onig58
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Klinkt heerlijk. Jammer dat ik als bijna-veganist geen kaas noch gehakt gebruik...

Dat begrijp ik, er zijn vast lekkere alternatieven te vinden?
Ik heb gehoord dat er vegan kaas bestaat en vegan gehakt weet ik wel zeker (mijn moeder is geen veganist, maar vind vlees eng en pakt vaak een vegetarische vorm voor haarzelf) maar je kan het ook volledig vervangen natuurlijk door iets anders als je niet van namaak houd.

Ik kan je alleen goed bedoeld advies geven helaas, want ik heb er zelf geen ervaring mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 jun 2019 16:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1