Auteur |
Bericht |
Kaatje Weegclubfan voor het leven
|
|
Ingrediënten: spekblokjes, prei, eieren en kaas.
Hoeveelheden afhankelijk van je vorm.
Spek en prei even aanbakken, af laten koelen (anders stollen je eieren).
Kaas en eieren toevoegen alsmede kruiden en peper naar wens
Alles even flink doorroeren om er lucht in te krijgen, dan wordt hij mooi luchtig.
Bakken op 180-200 °C half uur voor kleine taart, 20 min voor muffins, 40-50 minuten voor grote (diepe) taart. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 18 okt 2011 11:10 |
|
|
|
|
min 10 Anneke69 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-4-2010 Berichten: 7694 Dieet: Puur en eerlijk eten Woonplaats: Provincie Gelderland
|
|
Lijkt mij heerlijk. Bedankt. Ik maakte wel preitaart, maar dan met een bodem van volkoren meel, ei, geraspte kaas en water. Ga deze zeker proberen. Ben benieuwd! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 22 okt 2011 20:18 |
|
|
Geregistreerd op: 1-4-2010 Berichten: 7694 Dieet: Puur en eerlijk eten Woonplaats: Provincie Gelderland
|
|
Anneke69 schreef: | Lijkt mij heerlijk. Bedankt. Ik maakte wel preitaart, maar dan met een bodem van volkoren meel, ei, geraspte kaas en water. Ga deze zeker proberen. Ben benieuwd! |
Erg lekker hoor! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 12:46 |
|
|
|
|
Ik heb hamreepjes gebruikt ipv spek en er nog een flinke dot kwark doorgeschept en ze staan nu (muffins) in de oven, ben benieuwd!
Ziet er ontzettend feestelijk uit en de smaak is prima! Zelfs de kids vinden het lekker!!! (en die zijn niet dol op prei) Ik heb na 20 minuten in de muffins geprikt, er kwam nog aardig wat vocht uit en na 10 minuten waren ze 2x zo hoog en gaar.
Laatst aangepast door Kaatje op wo 26 okt 2011 22:55, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 17:08 |
|
|
|
|
|
|
Kaatjekat schreef: | Ik heb hamreepjes gebruikt ipv spek ener nog een flinke dot kwark doorgeschept en ze staan nu (muffins) in de oven, ben benieuwd!
Ziet er ontzettend feestelijk uit en de smaak is prima! Zelfs de kids vinden het lekker!!! (en die zijn niet dol op prei) Ik heb na 20 minuten in de muffins geprikt, er kwam nog aardig wat vocht uit en na 10 minuten waren ze 2x zo hoog en gaar. |
Hamreepjes is iets minder vet. Doe ik de volgende keer! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 19:07 |
|
|
geerdy Ik blijf hier bij de weegclub
|
|
super recept! ga ik morgen klaarmaken _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 28 okt 2011 12:02 |
|
|
Monike Mega Weegclubfan
|
|
hallo Karin,
kun je er ook hoeveelheden bijzetten? Ik heb het nu op de bonnefooi gedaan maar dat gaat echt niet goed komen. Er staan wat rare frutjes in de oven ... hmmmm .... komt echt niet goed....Ik heb nog nooit eerder muffins gemaakt dus weet echt niet hoeveel je van wat gebruikt.
Thanks,
Monike |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 8:03 |
|
|
|
|
|
|
Ik had 8 muffins, van +/- een pond - 6 ons (reeds gesneden) prei, 125 gr. hamreepjes, 150 gr. oude kaas, 6 eieren en een grote dot magere kwark.
(volgende keer ff bij 'vragen stellen' of in mijn boekje doen meis, ik lees niet alle berichten) |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 nov 2011 0:24 |
|
|
Odette Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 40723 Dieet: Weg m/d Weegschaal Woonplaats: Gooise Meren
|
|
Ik heb vandaag de muffins ook eens gemaakt. De grotere versie maak ik veel vaker, deze zijn om mee te nemen...
Moet ze nog proeven natuurlijk _________________ #6 verwacht in april |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 25 nov 2011 14:34 |
|
|
|
|