Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



mixer's cake

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Heb net de cake uit de machine gehaald ziet er prachtig uit net zoals het brood op de foto (ik dacht van Jadie)
8 eieren
pakje roomkaas
1 eetlepel koekkruiden
8 eetlepels neutrale olie
flink wat zoetstof
pakje slagroom van 200 ml
2 theelepels natr. bicarbonaat
1 eetlepel cacao
8 eetlepels zeer fijn gemalen lijnzaad
scheutje citroen of azijn
3 maatschepjes colonrein eventueel meer of minder of niet is net als in het brood naar willekeur
dit alles goed mixen even proeven of het zoet genoeg is dan ook op het programma gistvrij of in de oven maar dan moet je even informeren bij degene die het brood in de oven bakken over hoe en wat. Ik probeer het gelijk bij de zoete recepten te zetten even kijken of het lukt succes allemaal en laat even horen of het lukt je kunt veel experimenteren b.v met essences of gemalen noten erdoor afhankelijk in welke fase je zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 22:14    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
roomkaas 200 gram en room een pakje van 200 ml maar minder kan ook en met de eieren kun je wel sjoemelen, i.p.v. natr. bicarbonaat kun je ook bakpoeder gebruiken dan wel iets meer 1 theelepel na.bi=3 theelepels bakpoeder en in de bakmachine kun je het beste de vin eruithalen tenzijn je het niet van tevoren mixt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2004 10:45    
Vrouw Weeggegevens   Sylvia2
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 227

Woonplaats: Spaarndam *Dieet Atkins*


  Reageer met quote
Ha mixer,
De cake gemaakt, maar werd niet gaar in de broodbakmachine, daarna nog in de oven op 150 graden C en heeft de hele nacht, nadat de oven uit was, in de oven gestaan. Nog steeds nat. De smaak is wel goed. Wat moet ik doen, minder eieren?
sylvia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
poe weet het ff niet heb het ook wel gehad en er dan een bal van gedraaid een klefbal en dat gebruikt voor de bodem van een taart met gesmolten roomboter om het nog nuttig te maken en mijn bakmachine schakelt over op warmhoudstand van 30 min inderdaad nagaren maar dat heb jij in de oven gedaan, dat heb ik ook wel eens gedaan hoor!
ik lees nog ff mijn recept na, misschien dat iemand anders een tip heeft? Het heeft ongeveer dezelfde digt als het brood, of zou de colon rein een bindende functie hebben, zit echt hardop te puzzelen voor je. nou dag hoor! gr.Mixer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 21:21    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
oooo het was het eerste probeersel,de citroencake heb ik pas gemaakt met andere samenstellingen, misschien dat je dat nog eens moet proberen, groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 21:28    
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-2-2004
Berichten: 26119
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
En laat ik nu ook vandaag je chocoladecake gemaakt hebben!!!!!

Weer in de oven en weer heerlijk!

Complimenten, Twompie

_________________
Gedichten-van-Catharina-Mayra
Zijn in nu in totaal 100.000 keer gelezen.
Dank aan Ellen en Helma!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2004 23:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1