Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Meloen-waterijsjes

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Magdalena
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-1-2011
Berichten: 655
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Dit recept heb ik gekregen van een vriendin van me, het is erg lekker, gezond en makkelijk te maken.

Ingredienten voor 6 ijsjes:
500 gram galia meloen (125 kcal)
75 mililiter water (0 kcal)
Zoetstof naar smaak (0,5 kcal) (ik gebruik stevia, een plantaardige zoetstof die te koop is in reformwinkels waar 1 kcal in zit per 10 ml, ik gebruik 5 ml)

Verder nodig:
Maatbeker
Staafmixer of blender
Waterijs vormpjes of borrelglaasjes
Stokjes of lepeltjes

Bereiding:
Snij de meloen in de lengte doormidden en haal de pitten eruit met een lepel. Snij de helften vervolgens nog een keer doormidden en snij het vruchtvlees van de schil af met een mes. Snij het vruchtvlees vervolgens in blokjes.
Doe het vruchtvlees van de meloen samen met het water en de zoetstof in een maatbeker of in je blender en maal alles tot een gladde massa.
Giet het mengsel in de vormpjes of glaasjes en steek er de stokjes of lepeltjes(met de bolle kant) in het mengsel.
Stop ze in de vriezer en wacht tot ze bevroren zijn.
Om ze los te krijgen uit de vormpjes moet je de vormpjes even onder de hete kraan houden.

20,8 kcal per stuk (afhankelijk van welke soort zoetstof je gebruikt en hoe groot je vormpjes zijn):

_________________
Flexiveganist sinds 01-08-2016!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 21:17    
Vrouw Weeggegevens   goldfairy
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 3-5-2011
Berichten: 696
Dieet: GOK


  Reageer met quote
goed idee zeg, lekker voor de zomermaanden.
ga ik zeker een keer proberen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011 9:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1