Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Magere recepten voor 1 of 2 personen vanaf 250Kcal

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elaine1987
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik heb een tijdje bij een dieetiste gelopen en ik heb daar aangegeven dat ik het lastig vond om magere recepten te vinden die voor 1 persoon geschikt zijn. Ze heeft mij een aantal recepten gestuurd die ik graag met jullie wil delen. Ik ben van plan ze de komende weken uit te proberen dus ik weet nog niet hoe het allemaal smaakt!

Aardappel tortilla voor 1 persoon
1 middelgrote ui
1 rode paprika
2 middelgrote aardappelen, geschild, in plakjes van 1 cm gesneden, gekookt
1/2 theelepel gemengde gedroogde kruiden zoals Herbes de Provence of pizzakruiden
1 theelepel zonnebloemolie
3 eieren
vers gemalen peper en zout

Bereiding
Fruit de gesnipperde ui en de in stukjes gesneden paprika in een pan met een antiaanbaklaag.
Voeg de gekookte schijfjes aardappel en de kruiden toe.
Klop de eieren met een beetje water en peper en zout en giet dit over de groenten.
Laat het geheel sudderen tot de tortilla stevig is.

Circa 250 k calorieën

Biefstuk met sinaasappelstukjes, 2 personen
2 biefstukjes, peper, zout, 3 eetlepels margarine, 2 sinaasappels, 1 eetlepel Cointreau, 2 eetlepels Blue Band Finesse voor Koken

Bereiding
Bestrooi de biefstukjes met peper en eventueel wat zout. Smelt de margarine, draai het vuur hoger en voeg het vlees toe. Bak de biefstukjes 6 minuten aan beide kanten en neem ze daarna uit de pan en houd ze warm. Pers ondertussen 1 sinaasappel uit, schil de andere sinaasappel en haal de partjes los. Voeg sinaasappelsap, Cointreau en eventueel een scheutje water aan het bakvet toe en roer het geheel tijdens het verwarmen goed door. Maak de saus op smaak met Blue Band Finesse voor Koken. Garneer de biefstukjes met de sinaasappelpartjes en schenk de saus erover heen. Lekker met gekookte aardappelen en peultjes.

Casselerrib met paddenstoelenrisotto voor 2 personen
100 g casselerrib in plakken (3mm dik)
150 gram dessertrijst
15 gram gedroogde paddenstoelen
1 kleine ui
250 gram champignons
1 1/2 eetlepel olijfolie
1 chilipepertje (gedroogd)
3 dl vleesbouillon (blokje)
50 gram Zwitserse strooikaas
2 eetlepels fijngeknipte peterselie

Bereiding
Week de paddenstoelen 5 minuten in 2 dl heet water. Snipper de ui. Snijd de champignons in plakjes. Verhit de olie en fruit het pepertje en de ui even aan. Neem de paddenstoelen uit het vocht en snijd ze fijn. Voeg ze met de champignons en de rijst aan de ui toe en bak het geheel al omscheppend ca. 2 minuten. Voeg het paddenstoelenvocht en 2 dl bouillon toe n kook de rijst zachtjes ca. 15 minuten. Snijd de casselerrib in reepjes. Schep de casselerrib door de risotto en voeg de rest van de bouillon toe. Kook de risotto in nog ca. 10 minuten zachtjes gaar. Roer de Zwitserse strooikaas erdoor. Strooi de peterselie erover.

Circa 495 k calorieën p.p.

Kabeljauw in kruidensaus voor 1 persoon
200 gr kabeljauwfilet
Citroensap
Zout
witte saus (pakje)
50 gr garnalen
Peterselie
4 eetl halfvolle melk
1 knäckebröd

Bereiding
Druppel wat citroensap over de vis en laat deze 15 minuten trekken in kokend water met zout. (het water mag niet koken als de vis erin ligt!) Neem de vis uit het water en houd hem warm.
Kook 1 - 1,5 eetlepel witte saus 1 minuut met een kopje visvocht. Roer de garnalen, 1 eetlepel gehakte peterselie en de melk erdoor.
Hierbij knäckebröd

Dit recept is voor 1 persoon, 300 k calorieën

bron: Elan Voedingsadvies & Begeleiding

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010 12:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1