Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: slagroomtruffels

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Duivoltje
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 10

Woonplaats: amsterdam


  Reageer met quote
Slagroomtruffels smullen

Hiervoor heb je nodig:
125 gr roomboter ( huiskamer tempratuur )
kwart dopje nutrena vloeibaar
75 ml slagroom (je kan ook meer gebruiken)
vanille (van een stokje of een zakje vanillesuiker) hoeft niet persee
150 gr pure chocolade (cereal suikervrij. in de supermark verkrijgbaar)
100 gr cacaopoeder


Mix in een kom de boter met de nutrena, room en vanille totdat er een romige brij ontstaat (even een beetje proeven voor de smaak). Bekleedt een plaat met plastic folie ( ik heb gewoon een bord met bakpapier erover gebruikt) en leg hierop kleine bergjes van het mengsel ong. 10 stuks (deze kan je goed vormen met twee grotere theelepeltjes). Steek in ieder bergje een coctailprikker en zet ze ongeveer 1 uur in de vriezer. Smelt de chocolade, zet een pannetje water op, daar een schaaltje in met de chocolade ( de chocola mag niet te heet worden vandaar op deze manier). doe het cacaopoeder in een diep bord. Doop de bevroren truffels in de gesmolten chocolade en haal ze door het cacaopoeder. Verwijder de coctailprikkers en bewaar de slagroomtruffels tot gebruik op een koele plaats.

deze zijn echt om te smullen!!! je moet ze natuurlijk niet allemaal in een keer opeten, ik neem er altijd 1 of 2 bij de koffie.
ik weet niet precies hoeveel kolidraten erin zitten maar zeker niet meer dan 1 kd per stuk.

eetsmakelijk mmmmmmm

liefs wendy

ps. tijdens het mixen van de boter met slagroom etc. kan het zijn dat er een beetje vocht overblijft in de bak, dit is niet erg kan je gewoon weggieten.

[img]http://www.pixum.nl/int/img.php?u=jose_m&t=2&i3=!4404548184051299449244861404&ts=12681&np=1[/img]
Achter de taart staan de truffels.

_________________
Zet um op allemaal he!


Laatst aangepast door Duivoltje op do 25 mrt 2004 22:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 14:11    
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 7352
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
het water loopt in mijn mond, maar een vraagje hoe bewaar je deze heerlijke truffels , kan je ze invriezen? ik ga ze dit weekend maken je hoort wel hoe ze waren. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2004 14:45    
Vrouw Weeggegevens   Carla
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 7352
Dieet: Cohen


  Reageer met quote
nou ik heb ze gemaakt en ze zijn heelijk, dat vinden ze hier allemaal, ik ga er ook nog een paar aan mijn vriendin geven die jarig is, dus zelf snoep ik er niet te veel van wat dat mag niet natuurlijk. groetjes carla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 mrt 2004 13:41    
Vrouw Weeggegevens   Ardnas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 160
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Katwijk Zh


  Reageer met quote
Hoi,

ik heb ook je heerlijke truffels gemaakt en ik heb al gemerkt dat ik dat niet te vaak moet doen, want ze zijn heel erg lekker. Ik vind dat er weinig verschil zit met echte truffels.
En mijn man vond ze ook erg lekker, want ik werk altijd op donderdagavond tot een uur of ?©?©n en toen ik de volgende morgen mijn koelkast open deed was mijn schaaltje truffels wel ineens heel erg leeg. Ik vroeg aan mijn man of hij er ook ?©?©n geproefd had. Toen zei hij: ja ik geloof het wel, maar het zouden er ook drie of vier geweest kunnen zijn. En mijn man zegt altijd niet van zoetstof te houden , dus ze moeten wel goed zijn!
Ik heb alleen een vraagje, hoe krijg jij mooi de chocolade om de truffels, want als je er een paar in de chocolade gedoopt heb, begint de rest al weer een beetje te smelten, wat als gevolg heeft dat er slagroom in de chocolade komt.Heb jij dit ook?
Ik hoor het wel.

_________________
Groetjes van Sandra

Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 9:21    
Vrouw   Ines2
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 20-3-2004
Berichten: 7

Woonplaats: Mechelen


  Reageer met quote
OK, de truffels zijn inderdaad verslavend... Ik had ze vorige week reeds gewoon gemaakt maar heb er vandaag een nieuwe lading gemaakt met een variatie:

Ik heb bij de boter, room en zoetstof ook twee lepels Cereal chocopasta (zonder suiker maar met maltitol) gevoegd... Die zijn ook erg... Erg blij

Ik had gesmolten chocolade over, en daar heb ik toen maar twee lepels Colon Rein, 1 lepel wijnsteenbakpoeder, zoetstof en twee eieren gevoegd. Dat ongeveer een half uur in de oven en nu heb ik een soort brownie die echt wel lekker is... Juist... en ik zit eigenlijk in inductie. Ik hoop dat dit niet de oorzaak is dat ik al een hele tijd opnieuw stilsta. Huil huil

Groeten!
Ines.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2004 0:50    
Vrouw   Gretje1
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 28-4-2004
Berichten: 31

Woonplaats: wormer


  Reageer met quote
Ines2 schreef:
OK, de truffels zijn inderdaad verslavend... Ik had ze vorige week reeds gewoon gemaakt maar heb er vandaag een nieuwe lading gemaakt met een variatie:

Ik heb bij de boter, room en zoetstof ook twee lepels Cereal chocopasta (zonder suiker maar met maltitol) gevoegd... Die zijn ook erg... Erg blij

Ik had gesmolten chocolade over, en daar heb ik toen maar twee lepels Colon Rein, 1 lepel wijnsteenbakpoeder, zoetstof en twee eieren gevoegd. Dat ongeveer een half uur in de oven en nu heb ik een soort brownie die echt wel lekker is... Juist... en ik zit eigenlijk in inductie. Ik hoop dat dit niet de oorzaak is dat ik al een hele tijd opnieuw stilsta. Huil huil

Groeten!
Ines.


Ik kan alleen maar zeggen dat mijn man dit meer een snoepsite vind, de schat.
Groetjes van Gretje

_________________
evenwicht is waar het om draait
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2004 20:16    
Vrouw Weeggegevens   Costar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-3-2004
Berichten: 423
Dieet: Atkins
Woonplaats: Brabant


  Reageer met quote
Duivelotje
Vraagje.. Mix de ingredienten.. Moet dit met eem spatel of gewoon met de mixer.. ik heb het laatse gedaan en had veel melkachtige vloeistof over..

Of heb ik het verkeerd gedaan??

Hugs
Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 02 okt 2004 10:24    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-2-2004
Berichten: 693
Dieet: Karin de Zoete
Woonplaats: Betuwe


  Reageer met quote
Ik heb ergens gelezen dat je het gewoon door elkaar moet ROEREN en dus niet met de mixer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2004 4:47    
Vrouw Weeggegevens   Costar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-3-2004
Berichten: 423
Dieet: Atkins
Woonplaats: Brabant


  Reageer met quote
Magda schreef:
Ik heb ergens gelezen dat je het gewoon door elkaar moet ROEREN en dus niet met de mixer.


was ook wel een natte bedoening..LOL volgende keer maar roeren dan ..LOL

Hugs
Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2004 8:10    
Vrouw Weeggegevens   Libby
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 11-2-2004
Berichten: 8514
Dieet: Alles met mate


  Reageer met quote
Ik heb ook nergens gelezen dat je dus moet roeren, maar dan ben je dus wel lang aan het roeren?

Ik heb het met de staafmixer gedaan, ja wel heel lage snelheid natuurlijk maar dat lukte prima eigenlijk.

Libby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2004 12:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3