Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Lowcarb: oranjetoetje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Libby
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 11-2-2004
Berichten: 8514
Dieet: Alles met mate


  Reageer met quote
Oranjetoetje:

1 sinaasappel
250 gr. roomkaas, ik neem mascarpone
scheut slagroom
Sinaasappellimonadesiroop, ik gebruik Diaran
Vloeibare zoetstof naar smaak

Boen een sinaasappel goed schoon en trek er schilletjes van. Schil de sinaasappel dik, dus dat al het wit weg is. Snijd de partjes tussen de vliezen uit (dat gaat echt heel makkelijk ondervond ik zelf van de week), vang het sap op, knijp de vliezen even uit.

Roer wat roomkaas los met slagroom, het sinaasappelsap en vloeibare zoetstof naar smaak. Roer er voorzichtig, anders ontstaan er klontjes, scheutje voor scheutje Diaran Sinaasappel door. Je krijgt hierdoor een lekker frisse vla. Leg de partjes sinaasappel op de bodem van een schaaltje en schep de vla erover heen. Een toef versgeklopte slagroom maakt het geheel af en garneer met de sinaasappelschilletjes (die je natuurlijk niet opeet).

Van dit toetje kun je ook puddingmousse maken, week dan een gelatineblaadje 5 minuten in koud water en verwarm de vla in de magnetron, niet koken. Roer het gelatineblaadje goed door de vla en zet tot gebruik in de koelkast. Voor een puddingmousse met een tic: roer er een klein scheutje Mandarin Napoleon door de vla voordat je de gelatine er door roert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mei 2006 16:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1