| Auteur |
Bericht |
Jet70 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
Lieve allemaal ik heb dit recept wat aangepast en eigen gemaakt,
want de ontbijtkoek van bijna alleen fibrex vond ik echt niet lekker.
Deze wel mmmmmmmm
Wat heb je nodig:
30 gram sojameel
30 gram proteinepoeder
Koekkruiden(zelfgemaakt): twee kopjes van kruidnagels malen
gemalen peper paar scheutjes
1 tl gemberpoeder
paar scheutjes gemalen citroengras
paar scheutjes gemalen nootmuskaat
Veel kaneel!
3 eieren
100ml soyamelk(naturel versie met bijna geen kh)
klein scheutje volle room
twee handjes fibrex
snufje zout
twee grote theelepels bakpoeder
Meng alles behalve de fibrex en bakpoeder heel goed door elkaar.
Dan de fibrex erbij, je kunt het eventueel eerst even in laten weken.
Daarna de bakpoeder erbij en 45 minuten op ongeveer 180 graden in de oven (eventueel iets langer, kijk gewoon even hoe droog de koek als is!)
Eet smakelijk!
Jet |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 mei 2009 11:41 |
|
 |
Jet70 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
| Ik ben hierbij vergeten te melden dat je er vloeibare zoetstof naar smaak bij moet doen anders is het denk ik niet te eten hihihi |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 16 okt 2009 20:41 |
|
 |
Clea Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 180 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: belgië
|
|
| waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is fibrex ? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 29 nov 2009 4:08 |
|
 |
Bianc85 Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
En ik wil graag weten of je dit ook kunt invriezen? Aangezien ik de enige ben die low carb eet thuis
 |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 15:48 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| Clea schreef: | | waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is fibrex ? |
Fibrex
Fibrex is een uit de suikerbiet bereid product dat van nature rijk is aan voedingsvezel. Fibrex is een natuurlijke aanvulling op de dagelijkse hoeveelheid voedingsvezels. De normale behoefte aan voedingsvezels bedraagt 10 à 30 gram per dag. Door 2 à 3 eetlepels Fibrex toe te voegen aan de voeding wordt voorzien in de dagelijks benodigde hoeveelheid. Het gebruik van Fibrex heeft een aantal positieve eigenschappen. Het draagt zorgt voor o.a. een regelmatige stoelgang, een groot verzadigingsgevoel en een constante bloedglucosespiegel. Door deze waardevolle eigenschappen is het bijzonder geschikt voor diabeten en mensen met een glutenvrij dieet.
--------------------------------------------------------------------------------
Veelzijdig gebruik
Fibrex kan worden gebruikt voor zeer uiteenlopende recepten. Bij de bereiding van yoghurt, soep, gehakt en fruitmoes. Toevoeging van Fibrex aan de bereiding van brood zorgt er bijvoorbeeld voor dat het langer zacht en vers blijft. Ook als paneermeel of als strooipoeder op rauwkost en desserts is Fibrex goed te gebruiken.
--------------------------------------------------------------------------------
Productkenmerken
� Fibrex is glutenvrij en kan worden toegepast in een glutenvrij dieet.
� Fibrex bevat geen fytinezuur, zodat de opname van mineralen en sporenelementen niet wordt verstoord.
� Fibrex is neutraal van smaak en kan worden toegevoegd aan soepen, yoghurt, fruitsap, bereiding van brood, gebak, gehakt, omelet etc.
� Fibrex heeft een lage energetische waarde, slechts 54 kcal / 100 g (4,32 kcal/8 g = één eetlepel) en kan worden gebruikt in een energiebeperkt dieet.
Fibrex is verkrijgbaar in bussen van 500 gram. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 17:55 |
|
 |
Ellen Beheerder

Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 55904 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
| Bianc85 schreef: | En ik wil graag weten of je dit ook kunt invriezen? Aangezien ik de enige ben die low carb eet thuis
 |
Zeker weet ik het niet maar denk het wel, gewoon proberen dus, laat je ff horen of het gelukt is. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 17:56 |
|
 |
Clea Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 26-7-2009 Berichten: 180 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: belgië
|
|
| Naar boven |
|