Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Kruidige geroosterde wortels met avocado.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Kruidige geroosterde wortels met avocado.



Ingrediënten:

250 gram wortels;
een halve avocado;
een teentje knoflook;
olijfolie;
scheutje citroensap;
diverse kruiden zoals: tijm, cayennepeper, peper en zout.

Bereiding:

Kook de wortels in 15 minuten beetgaar. Verwarm de oven voor op 200°C. Maak een kruidenolie van een geplet/uitgeperst knoflookteentje, twee eelepels olijfolie, de kruiden (tijm, cayennepeper, peper en zout) en een scheutje citroensap. Giet de wortels af als ze beetgaar zijn en leg ze in een ovenschaal. Marineer met de kruidenolie en zorg dat de wortels de olie lekker opnemen. Tip van Jamie: marineer de wortels in de olie terwijl ze nog warm zijn, dan nemen ze de smaken beter op.

Doe de wortels nu in de oven voor ongeveer 30 minuten. Ik heb af en toe even de wortels omgedraaid en goed door de olie gehaald. Als je wortels klaar zijn, haal je deze uit de oven maar laat ze in de ovenschaal. Snijd een halve avocado in blokjes en strooi deze in de ovenschaal bij de wortels. Even goed doormengen, zodat de kruidenolie ook lekker over de avocado wordt verspreid en je kunt opscheppen! Ik had nooit gedacht dat wortel en avocado zo'n heerlijke combinatie zou zijn! Ik eet niet vaak wortels omdat ik ze zo enorm saai vind, na twee wortels ben ik het al weer zat. Van deze wortels kon ik echt geen genoeg krijgen!

Lekker met koolhydraatarme aardappelpuree.

🍴Eet smakelijk🍴

Bron: https://weheartfit.wordpress.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015 14:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1