Onderwerp menu

Forum: Lowcarb Recepten
Subforum: Atkins, Dr Frank, Lowcarb: hoofdgerechten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Kip met meer dan 40 tenen knoflook.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11876
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Kip met meer dan 40 tenen knoflook.

Doordat de knoflook ongepeld is en voor een lange tijd in de oven gaat, verdwijnt de scherpte van de knoflook en wordt hij een stuk subtieler van smaak en kan hij zelfs wat zoet worden.

Ingrediënten:

8 kippenbouten (snijd het pootje los van dijbeen);
40 à 50 teentjes knoflook, ongepeld;
klein bosje lente-ui;
10 takjes tijm;
1 glas droge witte wijn;
grof zeezout en vers gemalen peper.

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180°C.
Bak de kippendijen en poten in olijfolie kort op hoog vuur om allebei de kanten even mooi kleur te geven.
Fruit de lente-ui samen met de blaadjes van 4 takjes tijm in het resterende vet en olijfolie (van het bakken van de kip).
Met een beetje gevoel blus je het geheel af met de witte wijn. Zet gelijk daarna het vuur uit.

Leg de helft van de ongepelde knoflooktenen op de bodem van een ovenschaal. Leg hierop de kip met het vel naar boven. Zorg ervoor dat de ovenschaal niet te groot is; de kip mag elkaar best raken! Verdeel nu de lente-uitjes met de tijm en wijn over de kip. Verdeel de overige knoflooktenen toe (wees niet te kieskeurig; het komt niet zo nauw). Verdeel nu ook de laatste takjes tijm.

Dek de ovenschaal goed af met aluminiumfolie, daarna 1,5 uur in de oven.

Suggestie: Ondertussen heb ik broccoli en bloemkool gekookt om vervolgens te grillen. Venkel, paprika en courgette schoongemaakt en ook gegrild met olijfolie, zout en peper.

Na 1,5 uur is de kip klaar. De smaak werd erg versterkt en verrijkt door de tijm en knoflook.

Koolhydraatarm brood erbij. Heerlijk!

Bron: http://www.puureten.net/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2015 18:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1