Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Kersttaart kan iedereen maken, zelfs ?©?©n van de kinder

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Hij is zo lekker, en zo eenvoudig, lijkt wat op de bavarois van Jay
Laat ?©?©n van je kinderen of kleinkinderen de chablone maken een kerstboom of kaars en laat hem of haar het ook bestrooien met cacao!
250 gram mascarpone
1 zakje gelatinepoeder of 6 blaadjes wit
flinke scheut citroensap
vol dopje zoetstof
250 gram geklopte slagroom
wat cacaopoeder in een theezeefje
voor de bodem een dikke pannekoek, die je al eerder had gemaakt en in de diepvries hebt liggen.

De stijve slagroom geklopt met de zoetstof mengen met de mascarpone, het zakje gelatine poeder (=9 gram) even weken in een vuurvast kommetje met een scheut citroen, en dan in een steelpannetje met water weer oplossen, voorzichtig au bain marie, nooit laten koken dan verliest het zijn kracht, met een spaghettitang het kommetje uit de steelpan halen en door het slagroom met mascarpone spatelen.
Leg de pannekoekbodem in een springvorm met een doorsnee van 20 cm en strijk het mengsel erover, zo hoog mogelijk dat staat leuk, en dan met het theezeefje besneeuwen met cacao, al dan niet met een chablone b.v. een ster uitknippen, of een kerstklok of een kaars.
Het oog wil ook wat met kerst! Er kan niks misgaan, even op laten stijven, of invriezen.
Als je mascarpone te kostbaar vindt neem je de roomkaas van de aldi of lidl

Heb je veel visite, neem dan de dubbele hoeveelheid een een grotere bodem en leg die op een platte schaal, het hoeft niet in een springvorm.
Groeten en heel fijne feestdagen!!!!!

P.S Als je het met rode gelatineblaadjes doet en versiert met groene muntblaadjes, dan is het echt een kersttaart.


Laatst aangepast door Wil-Sophie op zo 05 dec 2004 23:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 20:55    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Lekker Wil, ik heb nog een heleboel roomkaas, dus je begrijpt waar ik mijn taart van maak Lachen Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
ja en ik doe het gewoon met die houdbare slagroom van de aldi, kost een habbekrats, wij hebben er net van gesmult, ga echt een paar maken om in te vriezen voor als ik met kerst naar Sharonne ga, joepie!

Heb in Duitsland gecontreerde orangepoeder gekocht ook lekker erdoor of rum, heerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 21:51    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Zo dat ziet er heerlijk uit zeg.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 23:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1