| Auteur |
Bericht |
Odette Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 40939 Dieet: Weg m/d Weegschaal Woonplaats: Gooise Meren
|
|
Recept van Bo:
Hummus
nodig:
1 blik Kikkererwten 400gr, afgespoeld
1 - 3 teentjes Knoflook, gepeld
3 - 4 el. Citroensap
1/2 th. Paprikapoeder
3 el Tahin (sesampasta)
1 el Olijfolie extra vierge
Pureer alle ingredienten in de keukenmachine tot een egaal mengsel. Voeg evt. een scheutje water toe, breng op smaak met
Peper en Zout. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 11 okt 2011 13:14 |
|
 |
BmW Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 11-12-2011 Berichten: 6849 Dieet: gezond eten Woonplaats: Nh
|
|
Ik heb van de week 'hoemoes' gekocht bij de DEKA van het merk MAZA. Op de verpakking staat vegetarisch, zonder kunstmatige kleurstoffen en aroma's.
35%kikkererwten, raapolie, sesampasta, zout, voedingszuur, knoflook, kruiden en conserveermiddel E200/210 in. Per 100 gram 346 kcal. Dat weer wel. Helaas. Maar errrrrrugggg lekker!
Zit 29 gr.vet in en 15,7 gr.koolhydraten, 8,3 gr.eiwitten.
Hoe gezond is dit?_________________
My body is perfect |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 02 jan 2012 14:40 |
|
 |
Odette Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 24-9-2007 Berichten: 40939 Dieet: Weg m/d Weegschaal Woonplaats: Gooise Meren
|
|
| ja, vet en calorierijk is het wel. Probeer het eens zelf te maken, dan heb je in de hand wat er in gaat!! Je kunt een deel invriezen... |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 10:05 |
|
 |
BmW Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 11-12-2011 Berichten: 6849 Dieet: gezond eten Woonplaats: Nh
|
|
Goed idee, invriezen. En zelf maken ga ik beslist een x doen._________________
My body is perfect |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 10:20 |
|
 |
fittefien Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
| Hmm humus dat maak ik ook heel vaak. Meestal laat ik de tahin achterwege. Ik gebruik humus vooral ook vaak als pasta saus. Volkoren spaghetti met humus is wat mij betreft de veganistische versie van spaghetti carbonara. Het is echt perfect als je een sterke craving naar zo'n romig recept als spaghetti carbonara hebt, want ja humus is vet maar lang niet zo ngezond als bovengenoemde, omdat er alleen 'rauwe' olijfolie ingaat, dat echt alleen maar 'goede vetten' bevat. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 07 feb 2012 14:39 |
|
 |
|