Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Gebakken tofu

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   koolhydraat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dit niet te vaak eten, want er komt toch best veel olie komt er aan te pas:

Ingredienten:

tofu
bouillon

blok tofu in kleine blokjes snijden, die in flink wat olie bakken (of frituren, dat is lekkerder, maar niet heel gezond, ik probeer wel van die plantaardige frituur olie te hebben met zo'n ik kies bewust logo, maar anders lekker bakken)

bak ze echt lang, tot ze echt flink krokant zijn. (in een frituurpan echt maar 2 minuten ofzo, soms even kijken, ze moeten echt lekker krokant zijn)

geen smaak zeg je? Nu komt het, laat de tofu GOED uitlekken, en maak dan de bouillon (groentebouillon, 1 blokje niet met 0,5 liter water, maar 250 ml, dus sterke bouillon)

en gooi de tofu in de kokende bouillon, houd het op de hoogste stand, en laat de tofu lekker koken, geen deksel erop. zeker 10 minuten. het vocht verdampt een groot deel, en de bouillon smaak gaat lekker in de tofu zitten Lach je tofu heeft nu super veel smaak

ik eet het graag met chilisaus als dip en geroerbakte broccoli, maar het past natuurlijk bij rijst, bami, noodles en andere groenten en weet ik veel wat Lach kan zelfs als hapje met wat chilisaus en niks anders Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 15:51    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Je kan de tofu ook eerst koken en dan in de marinade zetten smullen en dan hop in de wok.

Overzicht Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 16 mrt 2012 2:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1