koolhydraat Vaste Weegclubfan

|
|
Dit niet te vaak eten, want er komt toch best veel olie komt er aan te pas:
Ingredienten:
tofu
bouillon
blok tofu in kleine blokjes snijden, die in flink wat olie bakken (of frituren, dat is lekkerder, maar niet heel gezond, ik probeer wel van die plantaardige frituur olie te hebben met zo'n ik kies bewust logo, maar anders lekker bakken)
bak ze echt lang, tot ze echt flink krokant zijn. (in een frituurpan echt maar 2 minuten ofzo, soms even kijken, ze moeten echt lekker krokant zijn)
geen smaak zeg je? Nu komt het, laat de tofu GOED uitlekken, en maak dan de bouillon (groentebouillon, 1 blokje niet met 0,5 liter water, maar 250 ml, dus sterke bouillon)
en gooi de tofu in de kokende bouillon, houd het op de hoogste stand, en laat de tofu lekker koken, geen deksel erop. zeker 10 minuten. het vocht verdampt een groot deel, en de bouillon smaak gaat lekker in de tofu zitten je tofu heeft nu super veel smaak
ik eet het graag met chilisaus als dip en geroerbakte broccoli, maar het past natuurlijk bij rijst, bami, noodles en andere groenten en weet ik veel wat kan zelfs als hapje met wat chilisaus en niks anders  |
|