Onderwerp menu

Forum: Gezonde Recepten
Subforum: Gezond eten & Vegetarische recepten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Enchilada’s met Spinazie

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kimberly1987
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Foto te groot verwijderd door beheerder

Zoals je aan de foto ziet was het later op de avond en is de foto dus een beetje donker.. Maar de smaak van deze vegetarische enchilada’s was echt super! Voor de vleeseters had ik de knapperige tofu vervangen voor kip en ook zij hebben er echt van gesmuld!
Ingrediënten voor 2 tot 3 personen:
Voor de tofu:
375 tofu (gewone, onbewerkte tofu)
2 theelepels rode peperpasta
3,5 eetlepels zoete woksaus
Kruiden naar keuze (ik gebruikte Marrokaanse kruidenmix)
Olijfolie
2 eitjes
Bloem
Paneermeel

Voor de enchilada’s:
6 grote wraps
250 gram diepvriesspinazie
100 gram feta
100 gram créme fraiche
Geraspte kaas

Voor de saus:
1 rode ui
1,5 teentje knoflook (naar smaak)
400 gram tomatenblokjes (blik)
paprikapoeder
oregano
Chilipeper
Marokkaanse kruidenmix (ik denk dat ik niet meer zonder kan…)

Hoe doe je het?
Het ziet eruit als een waslijst van ingrediënten maar het valt best mee omdat je waarschijnlijk veel al in huis hebt, met een paar simpele stappen zet je dit recept zo in elkaar!

1. Begin met de tofu: snijd deze in blokjes. Leg de blokjes op flink wat keukenpapier en druk vocht eruit. Roer de rode peperpasta, de woksaus en de kruiden door elkaar. Verdun met olijfolie tot je genoeg hebt om alle blokjes mee te bedekken. Zet het bakje met tofu en marinade afgedekt in de koelkast voor minstens 2 uur. Een hele nacht is nog lekkerder.

2. Dan maak je de saus: Snijd het rode uitje en de knoflook. Verhit in een sauspan wat olijfolie of roomboter. Voeg de knoflook en het rode uitje toe wanneer de olie goed warm is. Zet het vuur dan meteen laag. Bak het voor ongeveer 1,5 minuut en voeg dan de tomatenblokjes, de kruiden en zout toe. Voeg echt lekker wat kruiden toe! Zet de deksel op de pan en laat de saus voor ongeveer 20 minuutjes een beetje pruttelen.

3. Ondertussen ga je verder met de spinazie: Ontdooi de spinazie volledig en doe deze in een zeef om heel veel vocht uit de spinazie te drukken met de achterkant van een lepel.

4. Dan is je tofu waarschijnlijk klaar met marineren: breek de eitjes in een bakje en klop deze los. Doe in een ander bakje flink wat bloem. Doe in het derde bakje paneermeel. Pak de stukjes tofu erbij en doop deze één voor één in de bloem, vervolgens in het eitje en daarna in het paneermeel. Het is even wat werk maar dit is het lekkere, knapperige laagje om je tofu. Ik raad aan om één hand te gebruiken voor de tofu en de andere hand gewoon schoon te houden. Verhit vervolgens wat roomboter in een koekenpan. Bak hierin de tofu tot jij ze goed vindt. Voeg na het bakken zout naar smaak toe.

5. Dan is tijd om te beleggen: Pak een wrap, beleg deze met créme fraiche, een laagje spinazie, wat feta en wat tofu. Rol de wrap strak op en leg in een ingevette ovenschaal. Herhaal dit met alle wraps.

Verdeel de saus over de wraps en verdeel hierover nog wat geraspte kaas. Doe de schaal voor ongeveer 20 minuten in de oven op 170 graden.

Bron: https://iamfoodie.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 28 mei 2020 15:15    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1