| Auteur |
Bericht |
J M B Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 11-12-2008 Berichten: 293 Dieet: gezond eten Woonplaats: Leiden
|
|
Hallo allemaal
Ik heb zojuist op de AH.nl een recept voor dieet-pizza gevonden en gemaakt en het is erg smakelijk! Mocht je dus trek hebben in pizza, ga dan voor deze variant (het is helemaal een topper als je van een dunne bodem houdt).
Nodig:
Oven, tortilla-wrap, pastasaus oid, 10+ kaas, tonijn op water uit blik, 1/2 paprika, sjalotje, champignons.
Werkwijze: Smeer je wrap in met de pastasaus en beleg deze met de rest van de ingredienten. Doe deze 8 minuten in de oven en smullen maar --> houd de oven wel in de gaten, want een tortilla brand snel aan.
Deze pizza-light heeft maar 413 cal. en maar 9 gram vet (waarvan 2 onverzadigd). Vergelijk dit met een normale pizza met 707 calorieen en 26 gram vet, of een 50% minder-vet pizza van 627 calorieen en 18 gram vet.
Het smaakt heerlijk en vult goed. Als je er nog een salade naast eet, heb je sowieso voldoende gegeten. Je kunt natuurlijk ook light-salami oid op je pizza doen, of kip/gehakt (maar dat zou ik dan wel eerst even voorgrillen/bakken).
Dus voor degenen die een pizza dip krijgen: ga je gang!_________________  [/url] |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 27 jun 2009 16:43 |
|
 |
Fran3112 Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-6-2009 Berichten: 148 Dieet: gezond eten en meer bewegen
|
|
Hoi,
Ik maak de pizza's ook zelf:
Kant en klare bodem (2 per pak bij Dirk vd Broek)
Bodem dun besmeren met tomatensaus, beetje zout en peper erover.
Een paar plakjes magere ham, champignons, paprika, uitje en tenslotte bestrooien met 30+ geraspte kaas (Aldi) en in de oven.
Inderdaad heerlijk met een frisse salade.
Voor de kinderen is het erg leuk om de pizza's te mogen versieren.
Hoeveel calorieën dit zijn weet ik niet, ik zal dit eens opzoeken.
Er zitten er 2 in een pak, kleinere bodems, 1 is voor mezelf teveel. Na een halve ben ik al vol.
Groetjes
Francis
| J M B schreef: | Hallo allemaal
Ik heb zojuist op de AH.nl een recept voor dieet-pizza gevonden en gemaakt en het is erg smakelijk! Mocht je dus trek hebben in pizza, ga dan voor deze variant (het is helemaal een topper als je van een dunne bodem houdt).
Nodig:
Oven, tortilla-wrap, pastasaus oid, 10+ kaas, tonijn op water uit blik, 1/2 paprika, sjalotje, champignons.
Werkwijze: Smeer je wrap in met de pastasaus en beleg deze met de rest van de ingredienten. Doe deze 8 minuten in de oven en smullen maar --> houd de oven wel in de gaten, want een tortilla brand snel aan.
Deze pizza-light heeft maar 413 cal. en maar 9 gram vet (waarvan 2 onverzadigd). Vergelijk dit met een normale pizza met 707 calorieen en 26 gram vet, of een 50% minder-vet pizza van 627 calorieen en 18 gram vet.
Het smaakt heerlijk en vult goed. Als je er nog een salade naast eet, heb je sowieso voldoende gegeten. Je kunt natuurlijk ook light-salami oid op je pizza doen, of kip/gehakt (maar dat zou ik dan wel eerst even voorgrillen/bakken).
Dus voor degenen die een pizza dip krijgen: ga je gang! |
_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 06 jul 2009 19:32 |
|
 |
Pommie Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 1-4-2008 Berichten: 5643 Dieet: Weight Watchers Woonplaats: Stad in het noorden van het land
|
|
| Fran3112 schreef: | ........Ik maak de pizza's ook zelf:
Kant en klare bodem (2 per pak bij Dirk vd Broek)........ |
Bij een Natuurvoedingswinkel kun je volkoren pizzabodems krijgen (ook twee per verpakking); ze zijn vrij klein en bevatten daardoor niet zoveel Weight Watchers-punten. Het aantal Weight Watchers-punten zal ik hier later nog bijzetten, maar ik geloof zo'n 8 punten per pizzabodem.
Omdat ze volkoren zijn vullen ze bijzonder goed; het komt voor dat ik van de hele pizza de helft of een kwart overhoudt (soms ook omdat mijn punten op zijn) en die dan een of twee dagen later als lunchhapje of voorgerecht eet.
Pommie_________________
72 kg. is mijn 'centrale gewicht'. 's Zomers mijn max, 's winters is +3 kg. ook goed. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 03 nov 2009 16:37 |
|
 |
Melina Ik wil afvallen bij de weegclub

|
|
zalig ! pizza hmmmm
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 17 feb 2010 17:12 |
|
 |
Mutya Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 1-8-2016 Berichten: 191 Dieet: Gezonder eten en meer bewegen Woonplaats: Roosendaal
|
|
Hmmm die gaan we hier eens proberen klinkt erg goed!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 aug 2016 22:10 |
|
 |
|