| Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Lijnzaad-roomkaasbrood
125 gr. zeer fijn gemalen lijnzaad
8 eieren
150 gr. roomkaas
30 gr. prote?¯ne poeder6 el. (olijf)olie
1 tl. bouillonpoeder
1 tl wijnsteenbakpoeder
1 maatschepje Johannesbroodpitmeel
2 maatschepjes Colon rein
De tot poeder gemalen lijnzaad, de eieren, en de overige ingredi?«nten in een kom doen en met behulp van een mixer tot een gladbeslag kloppen.
Nu overdoen in ingevet cakeblik. Het cakeblik in een op 170 graden (hetelucht 155) voorverwarmde oven zetten en ca. 75 minuten bakken.
Per 100 gr. ca. 2, 1 Kh. |
|
| Naar boven |
 |
Geplaatst: ma 25 okt 2004 9:43 |
|
 |
Amber32 Gast
|
|
Hallo allemaal
Vandaag heb ik een brood gebakken ,wat heel lekker is
Het is een brood wat staat bij de broodvervangers.Het is een brood van Jose .Zelf heb ik het aan gepast op mijn smaak en ik wil het jullie niet onthouden, het recept is als volgd
12 eieren bakje 300 gr roomkaas 3,20 gr gemengde zaden ( de zaden bestaan uit lijnzaad,Zonnepitten en pijnboom pitten en pompoen pitten ) 1 ons gemalen lijnzaad en 7 eetl proteine poeder en 1 0ns zemelen
8 eetl olie waar van (1eetl citoen olie 2eetl balicicum olie
5 eetl zonne bloem olie ) 20 gr droge gist en 1eetl droge provencie kruiden zout
Bereiden
12 eieren in een kom ,met de roomkaas (Lidd)een heel bakje,de olie .alles goed kloppen ,daarna de gemalen lijnzaad ,Poteine poeder en het zout weer goed mixen de gemengde zaden (Deze lijnzaad moet niet gemalen ) alles met een houten lepel door elkaar roeren.In een gr cake vorn doen ,en 1 uur laten reizen dan bakken op 220gr 40 min
dan proberen als het nog niet droog is wat langer.Ik heb er 26 sneetjes
op het broodmachiene gesneden op no 10 26 sneedjes, ik weet niet hoeveel kh zitten in een snee ,het is heel machtig.Meschien kan Jose het voor ons uit zoeken ,zij is er heel bedreven in Amber ( Corry ) |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: ma 25 okt 2004 22:28 |
|
 |
Twompie Weegclubfan voor het leven

|
|
Dat ziet er wel heel lekker uit, Corry, maar moet er 320 gram nootjes in?
Ik weet wel welke noten je bedoelt, maar 320 gram? Kan best hoor, want ik had laatst noten en zaden in mijn brood gedaan en daar proefde ik niks van! Ik ben heel benieuwd. En zo'n lekker idee al die verschillende soorten olie. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: ma 25 okt 2004 23:26 |
|
 |
Amber32 Gast
|
|
Lieve Tompie
Bedankt voor jou reactie. Het klopt 320 gr het is heellijk het brood het is wel even werk,maar het loond Door de zaden is het brood zwaar en niet droog heerlijkprobeer het maar en laat mij weten of jij het ook lekker vindt Goede nacht slaap lekker Amber32 |
|
| Naar boven |
| |
Geplaatst: ma 25 okt 2004 23:35 |
|
 |
Twompie Weegclubfan voor het leven

|
|
Ha lieve Amber,
het zal waarschijnlijk nog wel even duren eer ik jouw lekkere brood ga bakken. Op het moment ben ik de vriezer aan het leeg eten, die moet nodig ontdooid worden nog voor mijn vakantie. Maar het eerste brood wat ik ga bakken zal het jouwe zijn. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 okt 2004 22:43 |
|
 |
|