Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Atkins: koolraapsoep beetje van Appie en een beetje van mij

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wil-Sophie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 1-3-2004
Berichten: 2929
Dieet: LOW-CARB
Woonplaats: Urk


  Reageer met quote
Het volgende recept heb ik uit de laatste Allerhande en aangepast.
Ingrediënten:
1 koolraap
wat olijfolie
2 of meer teentjes uitgeperst knoflook
afhankelijk van de grootte van de koolraap 1 liter water of meer
2 of 3 th.lepels kurkuma (= geelwortelpoeder,als je dat niet hebt, neem je kerriepoeder)
4 tabletten kippenbouillon (later kun je meer naar smaak toevoegen)
1 of twee pepertjes (gedroogd of vers of een tikkie sambal, of wat cayennepeper, afhankelijk of je van heet houdt)
volgens het recept wat citroen (heb ik niet gedaan, probeer ik wel uit in een soepkop), afhankelijk van atkins of southbeach room tenslotte toevoegen.
Voor het vulsel, heb ik balletjes gehakt genomen, het kan ook met kip-of kalkoen reepjes of uitgebakken spekjes.
Peterselie of selderij of bieslook fijngesneden erdoor voor de smaak en de kleur.
De koolraap in blokjes of reepjes snijden en in de olijfolie met de knoflook wat aanbraden, water en blokjes en kurkuma toevoegen en gaar koken , (wees voorzichtig met kurkuma op je lepels of aanrecht, want het is een kleurstof, die je moeilijk kunt verwijderen, kerrie ook trouwens)
dan met de staafmixer of blender pureren en afhankelijk van de dikte, water toevoegen en dan de balletjes erin garen.
Tenslotte de room en het groen erdoor doen.
Proeven en evenueel nog bouillonpoeder of zout toevoegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 feb 2005 15:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1