Auteur |
Bericht |
Magda Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Aardbeienbavarois
Ik heb hem net gemaakt dus hier het recept uit mijn kookschrift.
Ingrediënten:
400 gr. aardbeien
zoetstof t.w.v. 50 gr. suiker (ik heb 4 volle eetlepels Splenda gebruikt)
4 blaadjes gelatine
3 dl. slagroom
1 eetl. citroensap
250 gr. van de aardbeien pureren in de blender, in een pannetje doen en de suikervervanger toevoegen.
De blaadjes gelatine in ruim, koud water 5 minuten laten weken.
De aardbeienpuree tot kookpunt brengen en van het vuur af direct de uitgeknepen gelatineblaadjes erdoor roeren. Laat het mengsel afkoelen.
De slagroom lobbig kloppen en met het citroensap door de aardbeienpuree roeren.
De overgebleven 150 gr. aardbeien in stukjes snijden en door de bavarois scheppen. Doe de bavarois in, met koud water omgespoelde, vormpjes of ?©?©n grote vorm en laat het 3 uur opstijven in de koelkast.
Afhankelijk of je van erg zoet houdt in een nagerecht, kan je de slagroom ook nog wat zoeten. Ik ben een zoetliefhebber dus daar heb ik nog 2 eetlepels Splenda door gedaan. Het citroensap wordt toegevoegd voor de frisheid en om de aardbeiensmaak naar boven te halen, maar is niet echt noodzakelijk.
Eet smakelijk! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 23 jun 2004 17:27 |
|
|
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
mmmmmm Magda dit ga ik zeker maken |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 23 jun 2004 19:52 |
|
|
Magda Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Is echt lekker. Ik zou het citroensap er wel doorheen doen, maakt het frisser en je bent toch al uit de inductiefase. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 23 jun 2004 20:35 |
|
|
Esma Vaste Weegclubfan
|
|
Wow wat is dit lekker!!! Het staat nu op te stijven in de koelkast, maar het smaakte al veeeeeelbelovend.
Dit moet ik maar niet te vaak maken. _________________ Groetjes Esma
Atkins sinds 24 mei 2004
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 13:09 |
|
|
|
|
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Heb het met rabarber gedaan, ook een topper, |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 17:55 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Ik heb nog een portie rabarbermousse in de vriezer en de aarbeien staan klaar om morgen tot mousse te veranderen
Groetjes
Ines :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 07 jul 2004 20:28 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Wat is die aarbeienbavarois smerig zeg , ik moest me echt inhouden om niet meer te nemen, ik neem de rest mee naar Voorthuizen, want ik weet niet of invriezen goed gaat, de rabarmousse was nog goed te eten ingevroren, maar ik zou hem niet meer aan gasten durven te serveren.
Groetjes
Ines :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 09 jul 2004 9:23 |
|
|
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 09 jul 2004 9:39 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 09 jul 2004 10:57 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54467 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
klavertje4 schreef: | Wij gaan volgende week op vakantie. Vraag me af hoe ik al mijn spullen in het ijskastje van de caravan krijg We hebben nog een kleine extra maar heb ook een hoop ruimte nodig voor mijn spuiten.
Weet niet of ze roomkaas, mascarpone ed in Tsjechie kennen, zal vast maar wil toch vanalles voor de eerste dagen meenemen |
De roomkaas wel denk ik ...en anders zijn er kazen genoeg of vette kwark die je kan gebruiken. :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 09 jul 2004 13:30 |
|
|
|
|