Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Amandelspijs.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-4-2014
Berichten: 11686
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Suikervrije amandelspijs. Sinterklaas Zwartepiet en Kerst4


Ingrediënten:

100 gram amandelmeel, 6,9 koolh.;
zuiver steviapoeder, 0 koolh. of ander zoetmiddel naar smaak;
rasp en sap van een halve citroen, 1 koolh.;
half snufje zout;
half ei rauw, 0 koolh.;
1 drupje Amaretto, optioneel.

Bereiding:

Let op!
Ik gebruikte eerder (ook een beetje) honing in dit recept maar dat is NIET geschikt voor diabetes patiënten! Tegenwoordig neem ik in plaats daarvan erythritol (Sukrin) of stevia (beide natuurlijke zoetmiddelen met 0 koolh.).
Maal in de keukenmachine of met een staafmixer alle ingrediënten (eerst een deel van het zoetmiddel) tot een mooie pasta. Meng goed door elkaar minstens drie minuten. Proef de amandelspijs en voeg naar eigen smaak de rest van het zoetmiddel toe. Zelf vind ik dingen al snel veel te zoet sinds ik koolhydraatarm eet. Begin dus voorzichtig, er kan altijd nog wat bij. Je eigen smaak is bepalend. Gebruik citroensap om de amandelspijs "op dikte" te brengen. Toch te dun geworden? Doe er dan een beetje amandelmeel bij.
Schep de amandelspijs op een stuk huishoudfolie en vorm er een rol van zonder al te grote luchtbellen. Vouw de folie rondom strak dicht en rol de uiteinden in zoals bij een toffee. Leg de rol suikervrije amandelspijs tot gebruik in de koelkast.

Gebruik de suikervrije amandelspijs in je kerststol of paasbrood of met Sinterklaas in gevulde speculaas. Als zoete garnering bij een toetje, vulling van een bonbon of draai er kleine snoepballetjes van die je door een garnering van gehakte nootjes, kokos of geraspte chocolade rolt!

Mijn advies: Geniet volop, maar wel met mate!

Bron: http://www.koolhydraatarmrecept.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 nov 2015 19:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1