| Auteur |
Bericht |
Emha Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 4-3-2010 Berichten: 1035 Dieet: preventief 'anti-kanker'
|
|
1 ei
50 gram amandelmeel
mespuntje stevia
Eventueel bosbessen
Eventueel scheutje water
(amandelmeel kan je maken door amandelen in de keukenmachine te doen of te vijzelen, maar in de natuurwinkel verkopen ze het ook gewoon)
Kluts het ei, doe het meel erbij en als het te dik is doe je er een klein scheutje water bij.
Meng de stevia er doorheen en smelt een klontje boter in de pan.
Gooi het "beslag" erin, strooi er eventueel wat bosbessen overheen, en laat op een zacht vuurtje in ongeveer 10 minuutjes door en door gaar worden.
Een heerlijke zoete traktatie |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 17 apr 2010 18:23 |
|
 |
Nomi Super Weegclubfan

|
|
Heb zojuist de pannekoekjes uitgeprobeerd..ze zijn echt heerlijk!!
Heb er al extraatje nog een beetje yoghurt met een drupje stevia en vanillie extract erbij gedaan  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 27 apr 2010 13:47 |
|
 |
Emha Super Weegclubfan

|
|
Ik heb er vanmorgen van zitten smullen.
Echt lekker!!!
Ik was de stevia vergeten en heb toen wat agavesiroop over de pannenkoek gegoten.
Hmmmmmmm  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 01 mei 2010 15:52 |
|
 |
Hetliefjevandrfrank Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 29-5-2011 Berichten: 97 Dieet: Koolhydraatvrij (dr Frank) Woonplaats: Overijssel
|
|
Heb dit recept ook uitgeprobeerd, maar de pannekoek blijft aan de pan plakken en het lukt mij niet om ze te keren. (met normale pannekoeken heb ik dat niet) Wat doe ik fout?
Hou me precies aan de ingredienten, heb een anti aanbakpan en gebruik ook boter met bakken..._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 31 aug 2011 19:03 |
|
 |
Emha Super Weegclubfan

|
|
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, bij mij lukt het altijd prima. Mijn recept is tegenwoordig ietsje anders:
kluts 1 ei met 2 eetl. amandelmeel en 2 eetl. water of melk.
Smelt een klein klontje boter in een kleine koekenpan en giet het beslag erbij. Als het beslag gestold is draai je de pannenkoek om. Serveer met 75 gr rode vruchten (bosbessen zijn heerlijk!) en een klein scheutje honing of maple siroop. Succes! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 31 aug 2011 20:54 |
|
 |

Geregistreerd op: 29-5-2011 Berichten: 97 Dieet: Koolhydraatvrij (dr Frank) Woonplaats: Overijssel
|
|
Ik ga het nog eens proberen!  _________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 01 sep 2011 8:08 |
|
 |

|
|
Emha, net jouw pannekoek gebakken, nou het is gelukt en hij is nog veel lekkerder dan een gewone pannekoek!_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 01 sep 2011 11:50 |
|
 |
Emha Super Weegclubfan

|
|
| ja, lekker he! Ik had er gisteren nog een als ontbijt. Ben je er nog achter gekomen waarom het de eerste keer niet is gelukt? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 01 sep 2011 11:57 |
|
 |

|
|
Ik heb je laatste variatie genomen. Wat de laatste keer niet goed is gegaan weet ik niet. Maar volgens mij was het ook geen recept van hier besef ik nu, maar op een andere site. Wellicht dat die verhoudingen niet klopte. Maar ik hou mij nu aan dit recept...ech top! Ik neem er ook morgen 1 mee naar mijn werk, mijn collega's de ogen uitsteken met deze wel hele lekkere en gezonde pannekoek  _________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 01 sep 2011 12:51 |
|
 |
Emha Super Weegclubfan

|
|
Denk er wel aan dat deze pannenkoek redelijk calorierijk is  |
|