Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Amandelcupcakes met fruit

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Dit recept is een variant op de oercake die ik van mijn oma heb geleerd.... en ze zijn in cupcakes in ieder geval super gelukt.

5 krieleitjes of 4 grote eieren splitsen. De eiwitten opkloppen tot een stevig schuim (beetje citroensap en wat zoetstof helpen).
Dan de eidooiers in een andere kom ook tot een lichtgele dikke room opslaan (echt even de tijd voor nemen, het moet ongeveer zo dik zijn als griekse yoghurt).

200 ml boter (of kokosvet) smelten, en de iets afgekoelde gesmolten boter in een dun straaltje in de lopende mixer toevoegen als de eidooiers bijna helemaal dik zijn.

Zoetstof naar smaak toevoegen. Traditioneel is 200 gram suiker, maar ik heb nu 100 gram van de suiker door stevia vervangen.

Dan 200 gram amandelmeel erbij, even snel doorroeren, als het gemengd is, dan is het goed.
Dan in vier stappen steeds een deel van het eiwit met de hand met een spatel eronder mengen.

Meteen in ingevette cupcakevormpjes doen, en beleggen met stukje appel, of een paar kersen, of bosbessen... net wat je lekker vind.

Dan in de oven op 175 graden, totdat ze mooi gerezen en goudbruin zijn (ongeveer 30 minuten).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 mei 2010 7:23    
Vrouw Weeggegevens   jeanetteke
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 9-10-2011
Berichten: 40
Dieet: atkins
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Er wordt gepraat over stevia.. weet iemand wat dit is? Is dit suikervervanger oid? Welke suikervervanger is nu eigenlijk het beste om bij bakken te gebruiken?
Groetjes, Jeanet

_________________
Samen ben je sterker dan alleen..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 jan 2012 19:32    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Google is je beste vriend als je meer info over Stevia wil!

Stevia is een plantaardige natuurlijke zoetstof.

Voor dit moment is het de enige zoetstof buiten suiker die ik als niet-toxisch ervaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 8:27    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
dubbele post

Laatst aangepast door LightShadowCat op ma 16 jan 2012 8:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 8:36    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
dubbele post
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 8:38    
Vrouw Weeggegevens   essie79
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 8-5-2010
Berichten: 43
Dieet: low carb


  Reageer met quote
ziet er lekker uit hoeveel cupcakes haal je uit dit recept?
Of kun je aangeven hoeveel khd, eiwit etc per cupcake dit is.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 13:10    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Dat hangt af van de ingredienten die je kiest. Een aantal variabelen maken het weer anders, net als het aantal en de maat van jouw eigen cupcakevormen en de keuze voor een bepaalde topping.

Het is heel makkelijk het zelf te bepalen: kijk wel recept je volgt, bepaal de ingrediënten en tel de afzonderlijke waardes naar gewicht op. Vervolgens deel je het door het aantal cakes die je gemaakt hebt.

Zelf ben ik niet zo van koken met de weegschaal naast me dus precieze waardes kan ik eigenlijk nooit geven. Alleen al omdat ik kook met eieren van mijn eigen kippen, en die zijn allemaal verschillend van maat. De kleinste kip legt eitjes van 20 gram, en de grootste die ik heb zijn 55 gram zowat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 13:14    
Vrouw Weeggegevens   hyeres
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-3-2012
Berichten: 1
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Kan ik de amandelmeel vervangen door sojameel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 11:15    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-9-2009
Berichten: 1565
Dieet: Paleo-'ish'


  Reageer met quote
Technisch denk ik dat het wel kan om 200 gram sojameel te nemen. Het zal wel invloed hebben op de smaak (mij lijkt het veel minder lekker).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 12:11    
Vrouw Weeggegevens   Hanneke89
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 8-2-2012
Berichten: 5
Dieet: Atkins
Woonplaats: Utrecht


  Reageer met quote
Hoi het ziet er allemaal lekker uit, maar ik heb een paar vraagjes. Bedoel je nou ipv. 200 gr. suiker - 100 gr. stevia? of dat je 100 gr. van de 200 gr. suiker vervangt met 100 gr. stevia?
Alvast bedankt Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012 13:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2