Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Aardbeien kwarktaart

Auteur Bericht
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Recept van het Atkinsforum recept van ed xxxxxl.

Geschikt voor SB en ATkins fase 2 dieeten

O.K. kwarkrecepten waren er al vaker, maar toch. Deze is erg lekker en mooi...

Iedereeen zit met normale kwark te fabrieken. Heeft meestal 4 Kh per 100 gram. Van Campina zijn er echter 2 kwarksmaken die 4,5 Kh bevatten, maar wel 8% vruchten. Het heet "Vifit Optimel".
Er is aardbeien en Perzik/vanille.

Afijn wat is nodig voor een aardbeienkwarktaart:

- een half ons tot ons aardbeien (5 Kh)
- Beker 500 gram Vifit Kwark (aardbeiensmaak 4,5 Kh)
- Bekertje 250 ml Slagroom (+- 3 Kh)
- 8 RODE gelatine blaadjes (of 6 + 2 gewone doorzichtige) Dr Oetker,staan naast de gewone gelatine. Zitten er maar 6 i.p.v. 12 in één pakje.
- vloeibare zoetstof.
- mixer of garde

Week de 8 gelatineblaadjes enkele minuten in koud water.
Prak de (liefst rijpe)aardbeien heel erg fijn met een stevige vork in een kommetje (met keukenmachine word het meestal te fijn).
Gooi het koude water uit de schaal met gelatine. Doe zo'n 150 ml kokend water op de gelatineblaadjes. Goed roeren en even laten staan.
Nu de slagroom beetje opkloppen (eventueel met beetje zoetstof). De aardbeienkwart bij de slagroom en goed mengen. Eventueel kan er wat zoetstof bijgedaan worden. Zelf doe ik 2 theelepeltjes.
De geprakte aardbeien erbij, en weer mengen.
Nu de gelatineoplossing erbij en goed mengen. Niet schrikken, je mengsel word nu paars/rood.
Doe nu het mengsel in kommetjes of in een grote afsluitbare kunststof doos (Wij eten dit namelijk meestal niet als dessert, maar dagelijks bij het/als ontbijt).
Als je het in kommetjes doet, en de aardbeien zijn klein, kun je er ook voor kiezen minder te prakken en een aardbei bovenop het kwarktoetje te leggen.
Laten opstijven enkele uurtjes in de koelkast, en voila een prachtig en lekker dessert. Kun je iedereen voorzetten die bij je op visite komt!!

Uiteraard kun je ook de Kwark met perzik/ vanille gebruiken, echter dan gewone doorzichtige gelatine nemen, en de verse aardbeien achterwege houden.
Ook lekker maar ziet er minder spektaculair uit.

LET OP: DE MEESTE KWARKEN MET VRUCHTEN EN SMAKEN ZITTEN VOL MET SUIKERS, 13 TOT 25 KH. DE VIFIT OPTIMEL IS DUS DE ENIGSTE DIE VOOR ATKINS BRUIKBAAR IS.

Let ook op, dat je niet in één avond de hele bak leegeet, het is eigenlijk te..... lekker.... (35 Kh). Je kunt er echt wel een dag of 6 mee doen.

Succes ermee, benieuwd wat jullie ervan vinden.


Laatst aangepast door omafia op ma 11 apr 2005 19:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2005 20:12    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Het is een heerlijk toetje, maar omdat de meeste geen slagroom mogen ook de SB ers niet, heb ik het gemaakt zonder slagroom dan is het ook heerlijk.

Ik heb gewoon een pot magere kwark bij de Liddle gekocht kost 45 cent daar door een ons bevroren aardbeien gedaan eerst laten ontdooien en fijn geprakt, je kan ook verse nemen natuurlijk maar ik had wat pakjes diepvries aardbeien bij de super vandaan die waren afgeprijst voor 50 cent.

de rest heb ik het recept gevolg wel wat meer zoetstof.

Die optimel kost 1,85 dus dat scheelt nogal wat he.

Met slagroom is de smaak wat voller, maar ja als je SBD doet moet je het vermijden
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2005 20:12    
Vrouw Weeggegevens   Ines
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-3-2004
Berichten: 12220
Dieet: Sonja Bakker
Woonplaats: Alphen aan de Rijn


  Reageer met quote
Bah wat vreselijk vies Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2005 11:10    
Onbekend   Anitamaas
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 26-2-2005
Berichten: 65

Woonplaats: Zuiden des land**SBD


  Reageer met quote
Mmmmmmmmmmmmmmmmm,lijkt me heerlijk.
Ik zal de eerste keer een kleine portie maken,anders is er 35 kh in een keer op!!!!

Bedankt Omafia voor dit lekkere 'toetje'.

_________________
Wat je vandaag niet eet,hoeft er morgen niet af!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2005 17:28    
Onbekend  omafia
Gast







  Reageer met quote
Zo'n schaal krijg je niet in 1 keer op hoor, ik heb het nu met yogurt gemaakt ook heerlijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma 11 apr 2005 19:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1