Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Aardbeien kwarktaart low-carb 3.8 gram koolhydraten per punt

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   carlove
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-1-2012
Berichten: 13
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Kampen


  Reageer met quote
Bodem:
75 gr boter
75 gr amandelmeel
6 ml natrena vloeibaar
2 eieren
Vulling:
0,2 l sojamelk
24 ml natrena vloeibaar
2/3 eierdooiers (na smaak)
8 blaadjes gelatine
500 gram magere kwark
100-250 gram aardbeien
200 ml ongeklopte slagroom

Bereiding:
Doe de boter en de natrena in een kom en mix deze totdat hij romig is, voeg de eieren een voor een toe, vervolgens de amandelmeel beetje bij beetje toevoegen. Daarna proeven of de mix na smaak is. Als de smaak niet zoet genoeg is, een beetje zoetstof bij in doen.
Het beslag in een beboterde springvorm doen en 30 minuten bakken op een temperatuur 160° C.
De bodem af laten koelen.

De gelatineblaadjes in koud water leggen en 4 minuten laten weken. De sojamelk en natrena aan de kook brengen en met een garde de eierdooiers erdoor kloppen. De ingeweekte en uitgelekte gelatine door het warme mengsel roeren. De kwark en de aardbeien toevoegen en alles goed door elkaar kloppen/mixen(met een mixer, natuurlijk).Terwijl het kwarkmengsel aan het afkoelen is, ga je het slagroom met toegevoegde zoetstof (na smaak), stijf kloppen. Als het kwark mengsel afgekoeld is, de stijfgeklopte slagroom erdoor scheppen, hierna het mengsel direct in de springvorm scheppen. Afdekken met plasticfolie en in de koelkast laten opstijven. Ongeveer 2 á 4,5 uur (Bij mij duurt het de ene keer 2 uur, en de andere keer 4). Garneren met slagroom toefjes.



In de gehele taart zit maximaal 45.5 gram koolhydraten.

45.5 / 12 = 3.8 gram koolhydraten per punt taart

En 1841 kcal in totaal


Je kan de koolhydraten 9 gram naar beneden halen door maar 100 gram aardbeien toe te voegen in plaats van 250 gram. Nog eens 6 gram minder door 100 ml on geklopte slagroom er uit te laten. Maar zelf weet ik niet wat het met de smaak zal doen. Niets wat een beetje zoetstof niet kan fixen, haha.

_________________


Laatst aangepast door carlove op wo 28 nov 2012 19:24, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 16:21    
Vrouw Weeggegevens   Emy
Ervaringsdeskundige Lowcarb


Geregistreerd op: 28-11-2010
Berichten: 4374
Dieet: Lowcarb
Woonplaats: Noorwegen


  Reageer met quote
Ziet er lekker uit hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 19:02    
Man Weeggegevens   carlove
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-1-2012
Berichten: 13
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Kampen


  Reageer met quote
Bedankt! Het is ook wel heel lekker, maar misschien een beetje te veel ei in het bodem mengsel. Dus dit weekend proberen om maar twee eieren toe te voegen in plaats van drie. Als het een succes is pas ik het recept aan! Lach

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 19:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1