Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Zwanger en overgewicht

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stegem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Al jaren schommel ik met mijn (over)gewicht en nu ik zwanger ben, ben ik helemaal bang om straks richting de obesitas te gaan. Daarom ben ik op zoek naar mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten om recepten uit te wisselen. Erg blij

Dus heb jij een lekker en gezond recept geschikt voor zwangeren? Dan ontvang ik deze graag!

Groetjes,
Stegem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 okt 2017 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Stegem, ik neem aan dat je nu even geen Modifast doet? Want je moet nu gezond en evenwichtig eten immers. Lach

Op internet staan heel veel sites met lekkere recepten. Gewoon eens rondneuzen zou ik zo zeggen. Welke eetstijl zoek je nu?

Wat je al zou kunnen doen om niet nodeloos veel te zijn aangekomen na je zwangerschap, is veel groenten, wat fruit en niet teveel snelle koolhydraten eten (dus suiker vermijden en volkoren producten en zilvervlies rijst te eten). Trap niet in de valkuil dat je nu voor 2 'moet' eten. Het kindje neemt van jou wat het nodig heeft. Zelfs als jij (te) weinig zou eten! Dus houdt je portie grootte in de gaten.
Dus met mate en gezond dat is nu voor jou het belangrijkste he. Maar dat weet je vast al wel. Lach

Is het je eerste zwangerschap? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017 11:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Flying Missy,

Bedankt voor je reactie en de tip!

Momenteel ben ik niet op dieet. Mijn modifast-periode is al een hele tijd geleden. Bij een vriendin met dezelfde lichaamsbouw ben ik geschrokken van haar gewichtstoename na de bevalling. Dit wil ik bij mij proberen te voorkomen.

Dit is mijn eerste zwangerschap en op verschillende sites heb ik opgezocht wat leuke gezond zwanger-tips en recepten zijn, maar echt variatie kon ik er niet vinden.

Zelf houden wij veel van pasta recepten, zo had ik laatst een groente-lasagne gemaakt met in plaats van lasagne bladeren geschilde courgette of aubergine. En in plaats van bechamel saus had ik een combinatie van yoghurt en huttenkase Dit was erg lekker! Maar ook bv. een stuk gegrilde zalmfilet met zilvervliesrijst en bladspinazie eten wij graag.

Ik heb een aardig goed idee van recepten, maar hoop ideeën te kunnen uitwisselen en inspiratie op te doen via dit forum. Ik heb gelezen dat vanaf +/- 16 weken de baby kan proeven wat ik eet en dat er wordt geadviseerd om te variëren met smaken (niet te bitter). Het lijkt mij leuk om hier mee bezig te zijn.

Zelf probeer ik verder voldoende te bewegen door te wandelen en fietsen. Ook eet ik veel verschillende soorten fruit en elke ochtend volkoren granen. Maar de wens naar chocolade is nog erg sterk aanwezig.. Zeker elke dag eet ik wel een chocoladereep of iets met chocolade. Hier moet ik nog iets aan veranderen... Ik denk dat als ik meer bewust bezig ben met gezonde voeding het helpt om mijn gewicht tijdens deze bijzondere periode onder controle te houden.

Groetjes,
Stegem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017 13:48    

Reageer met quote
Stegem, je zou zelf cacaopoeder kunnen verwerken in bijvoorbeeld havermout als je niet zonder chocolade kunt. Dan kun je de suiker vervangen door zoetstof (bijvoorbeeld stevia). Ook zelf bakken met cacaopoeder en zoetstof kan natuurlijk.

Want niet de cacao, maar de suiker zorgt voor gewichtstoename. En ook hele pure chocolade zou je kunnen proberen, meer dan 70 % puur. Daar eet je niet snel een hele reep van, een blokje langzaam in de mond laten smelten en ik persoonlijk heb daar dan al genoeg aan. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2017 1:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is een goede tip van de cacao en zoetstof! Daar ben ik blij mee en ik zal wat recepten uitproberen. Bedankt Flying Missy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017 12:32    

Reageer met quote
Graag gedaan. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 nov 2017 2:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1