Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie een steuntje in de rug nodig heeft deel 11

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik had vanmiddag ook een diepvriespizza!
Tussendoor wel een portie worteltjes gesnoept voor de vitamientjes. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019 18:56    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik heb tomaat op mijn pizza zitten ook gezond Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019 19:40    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Ben het even helemaal kwijt qua eten.

Bang om te eten.
Maar het dubbel gevoel is.
Als ik eet, dan eet ik te veel.

Wordt er gek van.

En er zijn in prive wat behoorlijke tegenslagen. Het is hierdoor erg moeilijk om me bezig te zijn met het eten.

Maar ik was zo blij dat die 6 kilo eraf is. Maar het lukt me even niet toe te zetten om weer goed met het eten bezig te zijn.

Ontbijt ziet er steeds in.
Waardoor ik pas rond het middag uur eet.
Vind het erg lastig.

Moet me 's ochtends toch de tijd en rust gunnen om even te eten.
En niet bang te zijn dat als ik eet dat ik een normale dag kan hebben qua eten. En dat ik niet te veel eet.

Mijn porties moeten kleiner. Ben zo gewend om veel te eten.

Hebben jullie misschien tips?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019 20:31    

Reageer met quote
Als je porties ècht kleiner moeten, moet je gaan afwegen! Koop een keukenweegschaal en weeg alles af. Dat heeft mij heel veel geleerd. Want te weinig gaan eten ligt altijd op de loer, het is echt zo'n valkuil, zekr als je een alles-of-niets typje bent.
En dan je eetmomenten over de dag verdelen: begin met een ontbijt met fruit en eiwitten (een goed ontbijt verkleint de kans op vreetkicks in de loop van de dag), tussendoortje (bv fruit, dan heb je die vast binnen), lunch, tussendoortje, diner en eventueel nog het toetje (yoghurt: eiwitten!) wat later nemen. Eiwitten verminderen je hongergevoel, verzadigen lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019 23:19    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Kan je niet iets van week menu's opzoeken? Daar staan vaak gewichten bij.
B.v project gezond daar staan menu's met max zoveel calorieën en precies wat je mag eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 6:21    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik weeg mijn eten ook af met een keukenweegschaal. Zonder weegschaal eet je snel te veel (allé, ik dan toch).
En ik eet ook altijd (gezonde) tussendoortjes.
ontbijt
tussendoortje
lunch
tussendoortje
avondeten
tussendoortje

Tussendoor eet ik vb en kommetje aardbeien, een tas soep, enz...
Vroeger, toen ik pas begon met afvallen at ik tussendoor ook vaak fruityoghurt of een magere pudding.
Makkelijk is het niet, maar dat is het voor niemand hoor!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 6:26    
Vrouw Weeggegevens   Pien5

Dieet: Gezonder leven met minder KH

Reageer met quote
Yes, onder de 120 en 100% score! Dat is lang geleden dat ik 100% heb gehaald in een sprintje. Nu op naar mijn 1ste streefgewicht.

Deugnietje, misschien hoeven de porties niet veel kleiner maar de verhoudingen anders. Hangt ervan af waar je maaltijd uit bestaat. Groten hoeveelheden groenten geven ook een goed gevuld bord, maar dat doet minder kwaad dan twee grote stukken vlees met bv een beste klodder saus en weinig groente.
Ontbijt is wel belangrijk om te doen, probeer dan iets eiwitrijks te eten. Geeft goede vulling en minder roep om eten in de loop van de ochtend.
Duffy schrijft het ook, eiwitten zijn goed om hongergevoel te minderen en het verzadigt goed.
Misschien werkt het voor jou ook wel om maaltijden in het voor te plannen. Je zou ook je ontbijt 's avonds al kunnen bereiden, in de koelkast zetten en je kunt meteen eten 's ochtends als je daar klaar voor bent. Maar het ontbijt zou ik niet te vaak overslaan, want dan ga je snaaien op momenten als je trek begint te krijgen en je niet veel binnen handbereik hebt.

Mijn boekje 6-4-2019 herkansing straight away met een startgewicht van 128.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 11:24    
Vrouw Weeggegevens   Tam76
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Goed bezig Pien! Kampioen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 15:41    

Reageer met quote
Super Pien!
Ik ben alleen maar aangekomen....
Komt er nog een nieuw sprintje of gaan jullie allemaal verder bij de sukkelaars?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 17:51    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Goed bezig, Pien!

Deugenietje, misschien kleinere borden? Ik heb ooit eens gehoord dat de kleur ook nog uitmaakt, maar weet niet precies hoe dat zit en heb dat zelf ook nooit geprobeerd. En verder het bekende 'bewust eten'. Maar daar zul je vast al aan gedacht hebben.

Ik ben bezig met het verwerken van oude emoties, en er is een hoop... Alles komt dan weer naar boven en dat is niet makkelijk.
Volgens de vetpercentage meting kwam ik nu op 29.1. Goed nieuws op zich, maar het wijkt zo af van de vorige meting dat ik nog niet durf te juichen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 21:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 34 van 43