Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

wie doet er mee minderen met suikers.

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
tantezus schreef:
Gisteren is goed gegaan.
Heb niets geen suikers gegeten.
Wel had ik het gisteravond ff erg moeilijk, maar heb me er door heen geslagen.
Dag 1 is geslaagd.

Hartstikke goed! Applaus Applaus Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 10:46    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo hehe, ik heb alles eindelijk helemaal doorgelezen en nu even een stukje van mij…
Ik ben momenteel ook aan het minderen met suikers. Ik heb alleen de ervaring dat als ik helemaal stop, ik dat op een gegeven moment heel erg ga inhalen en de rem echt helemaal weg is voor een paar dagen waardoor je weer helemaal terug bij af bent met bij behorende motivatie (geen motivatie dus)..

Dus op dit moment eet ik niets meer na het avond eten, dat is vaak mijn snoep moment (moe op de bank enzo…).
Na het eten breng ik de kids naar bed en daarna doe ik eerst een workout van 30 tot 40 minuten. Als ik dan teveel van het avond eten heb gegeten, wordt ik meteen met zuur gestraft bij intensieve bewegingen. Dus dat weerhoud me van teveel avond eten.
Bijkomend voordeel: ik heb het in de avond een stuk minder koud en ook geen trek meer.

In de middag mogen de kinderen altijd een snoepje hebben, vaak snoep ik dan wel een snoepje of chocolaatje mee. De kinderen mogen dan niet meer dus ik ook niet. Dat helpt ook wel.
Verder heb ik iedere ochtend 1 mok koffie en daar gaat toch ook echt 1 schep suiker in.

Uiteindelijk wil ik tijdens de sprint bereiken dat ik nog maar max 1x per week een klein snoep moment heb, als ik maar niet doorsla. Dan kan ik het voorlopig beter bij iedere dag een klein snoep moment houden. En die koffie moet kunnen blijven vind ik.
Verder drink ik op een dag 2 potten (1.5 liter per pot) thee zonder suiker of water en niks anders.

Verder probeer ik dagelijks 10000 stappen te zetten (wat helaas lang niet altijd lukt) en minimaal 5/4 dagen per week een workout te doen in de avond, dat doe ik met de app fitify (android) en die bieden veel variatie in de workouts. Dat bevalt erg goed (ben in de 2e week bezig)
Ik heb trouwens, nu een jaar geleden (28 januari 2020) mijn schouderkop op 2 plekken gebroken. Ik kan er bijna alles weer mee maar sommige dingen doen nog pijn of kan ik net niet. Ook hoor ik nog heel veel knakken bij sommige bewegingen. Ook dat stimuleert mij om die workout te doen in de hoop dat ik uiteindelijk wel de volledige functies weer terug krijg.

Calorieen tellen doe ik ook niet meer. Ik krijg er alleen maar trek van en zoek de grenzen op van was ik nog wel kan eten. Ik weet wel intussen hoeveel 1500kcal zijn. Ik probeer nu meer naar mijn lijf te luisteren.
Ook probeer ik de 80/20 methode uit. Dus maar tot 80% vol eten. Met een volle buik wil ik namelijk altijd meer. Dus dat zou mij ook moeten helpen tegen het overeten. Alleen voel ik 80% niet. Dus eet ik tot in denk dat het 80% is en dan wacht ik tot een ruim uur verder. Volgens mij is mijn spijsvertering nog al traag want dan voel ik het wel opeens dat ik toch vol zit. En zo niet, dan kan ik altijd nog wel een snack eten. Handje noten ofzo.

Ik las dat @Tantezus een zwaar gevoel had na het havermout ontbijt. Misschien is het te zwaar voor in de ochtend. Mij helpt het de dag met wat fruit te starten en dan pas als ik daarna honger krijg, pas een echt ontbijt. Maar ik ben nooit een goede ontbijter geweest…

@kordiya ik vind jou dagmenu echt een prachtig voorbeeld! Ik ga m opslaan.

Mbt koolhydraatarm eten: letten jullie ook op dat je voldoende jodium binnen krijgt wat normaal in brood wordt gedaan? Als je brood helemaal schrapt, kan je hieraan een tekort gaan krijgen…

@dinipini heerlijk he dat verse brood! Ik heb ook een desempje in de koelkast staan en maak er ongeveer 1 of 2x per week een brood van. Ik heb er vaak te weinig tijd voor helaas, anders zou ik meer bakken. Maar aan de andere kant ook wel goed. Ik ben in staat zo’n heel brood op te eten omdat het zo lekker is hahaha! Ook heerlijk om te dippen in olijfolie met zout (guilty pleasure, niet aan beginnen als je het nooit hebt geproefd!)
Ik eet trouwens ook gewoon gekocht brood dagelijks, of in de ochtend of in de middag. Daar doe ik het goed op.

@shakena vasten is voor mij fantastich! Alleen niet zo lang de kinderen thuis zitten van school. Ik vind namelijk niet dat ik hun kan zeggen te ontbijten maar het zelf dan niet te doen…. Dus dat pak ik weer op als de scholen weer open gaan, hopelijk volgende week! Ik eet dan na 19.00 niet en dan pas om 11.00 uur weer. Een mooie 16/8. (en dan in de weekenden weer gewoon mee ontbijten met de kinderen)
@kordiya ik ben het met je eens dat eten tot 16.00 uur beter zou zijn, maar ook dat is met kinderen niet te combineren!

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 12:46    

Reageer met quote
Dankjewel voor het delen Bloempje!

Klinkt als een voor jou heel passende manier om met zoet om te gaan; goed uitgedacht! Om 's avonds niets meer te nemen en dan wel samen met de kinderen en het dan beperkt houden.
Als je dat zo kunt doen dan heb je in elk geval geen last meer van grote schommelingen in je bloedsuikerspiegels dus hopelijk ook minder trek in zoet.

Ik slik inderdaad jodium 'bij' als supplement.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 12:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ach wat zal ik zeggen... het is iets met vallen en opstaan Lachen
ik probeer ook iedere keer iets.
en het is niet alleen dat alles bij iedereen anders werkt...
Het is zelfs dat iets dat vroeger bij mij werkte, nu niet meer bij mij hoeft te werken. je verandert zelf ook zo erg door de jaren heen...

Het zou zo makkelijk zijn als je met een handleiding werd geboren Lachen

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 13:10    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ik ben moe... en daardoor heb ik dan altijd trek...
Moet nog 1 kind naar bed brengen, een was ophangen en mijn workout doen.
Ik ben altijd zo blij en voldaan als ik het allemaal af heb, maar nu heb ik echt een after dinner dip...
Moet wel zeggen dat het vandaag ook heel lekker was: airfryer frietjes, gebakken zalm (met tijm, knoflook, dille en olijfolie) en wat groente restjes (broccoli, bloemkool en peultjes)
dus misschien ook ietsje teveel gegeten, maar super genoten.

nu alleen even dat dipje doorkomen... Boos

oh de rest van de dag:
ontbijt: 1 bruin bolletje met kaas en augurk
tussendoor 1 banaan
lunch: een vers soepje gemaakt van wat op moest in de koelkast: champignons, courgette, wat ui (+wat olijfolie, tijm en een kwart bouillion blok) en daarnaast een eitje gebakken en dat op een maisboterham gegeten.
Tussendoor: een restje sla, komkommer en wat olijfjes met een yoghurtdressing tot een salade gemaakt
en net voor t eten helaas nog een suikerwafel Schaam Schaam

Laatst aangepast door bloempje666 op di 02 feb 2021 20:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:05    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bloempje ach zo herkenbaar. Rollende ogen
Moe zijn en altijd trek.
Mijn verzadigingsknop is kapot denk ik. Rollende ogen
Wordt er zolangzamerhand niet goed van, maar geef niet op, heb nog niets gesnoept tot nu toe,maar het wordt wel steeds moeilijker, heb zo;n zin in van alles en nog wat. Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:09    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja erg he tantezus...
ik ben dus voor t avond eten toch nog gezwicht voor 1 wafel, maar ben er wel blij mee want nu kan ik tegen mijzelf zeggen dat ik al wel wat lekkers heb gehad en nu na 7 uur echt niet meer moet gaan eten..
Ook het hier typen helpt al merk ik.
Ik kom zo een beetje uit het meest erge suffe... ik geef mezelf zo een schop onder de kont en ga aan de slag!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:12    

Reageer met quote
bloempje666 schreef:

en het is niet alleen dat alles bij iedereen anders werkt...
Het is zelfs dat iets dat vroeger bij mij werkte, nu niet meer bij mij hoeft te werken. je verandert zelf ook zo erg door de jaren heen...

Het zou zo makkelijk zijn als je met een handleiding werd geboren Lachen

ja klopt, het is bij iedereen anders en ook wat bij jou paste werkt later misschien niet meer.

Die handleiding daar roep ik ook vaak om!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:23    

Reageer met quote
tantezus schreef:

Wordt er zolangzamerhand niet goed van, maar geef niet op, heb nog niets gesnoept tot nu toe,maar het wordt wel steeds moeilijker, heb zo;n zin in van alles en nog wat. Geschokt

Goed zo, goed zo, hou vol, hou vol! Na 3 dagen heb je het ergste achter de rug, na vijf dagen wordt het echt al makkelijker. Geef niet toe, je brein houdt je voor de gek!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:26    

Reageer met quote
bloempje666 schreef:
ja erg he tantezus...
ik ben dus voor t avond eten toch nog gezwicht voor 1 wafel, maar ben er wel blij mee want nu kan ik tegen mijzelf zeggen dat ik al wel wat lekkers heb gehad en nu na 7 uur echt niet meer moet gaan eten..
Ook het hier typen helpt al merk ik.
Ik kom zo een beetje uit het meest erge suffe... ik geef mezelf zo een schop onder de kont en ga aan de slag!!!

ja kan zo lastig zijn. Bij moeheid geef je eerder toe. Voor een volgende keer misschien zorgen dat er iets gezonds voor het grijpen ligt als je vlak voor het eten veel honger hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021 20:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23  Volgende
Pagina 12 van 23